آیت‌الله کازرونی: حرکت خیران در الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) است

اراک - ایرنا - رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: حرکت و انفاق خیران در الگوگیری از سیره حضرت زهرا (س) است که این شخصیت بزرگ در شب عروسی خود، لباسش را به فقیر هدیه کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «محسن کازرونی» روز چهارشنبه در آیین چهاردهمین نکوداشت تجلیل از موسسات خیریه و تشکل‌های مردمی استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری این استان در اراک، افزود: حرکت در مسیر خیر نصیب هر کسی نمی‌شود و خیران باید قدر جایگاه خود را بدانند.

وی بیان کرد: انسان‌های خیر به ناپایداری نعمت‌های دنیا رسیده‌اند و می‌دانند دنیا، دولت، مکنت، جمال، ثروت و شهرت ناپایدار است و افرادی که به این مهم برسند به راحتی انفاق می‌کنند.

رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: هیچ‌ دولت و ملکی پایدار نیست، دولت‌ها و نعمت‌های دنیا دست به دست می‌چرخد و اگر دنیا پایدار بود، احسانی شکل نمی‌گرفت.

آیت‌الله کازرونی اظهار کرد: آرامش، لذت و حال خوشی که در کار خیر وجود دارد در هیچ جای دیگر احساس نمی‌شود و ثواب‌هایی که در کار خیر است، در هیچ‌ کار و اعمالی دیگر دیده نیست.

وی اظهار کرد: دنیا جای آرامش نیست، افرادی که به دنیا دل ببندند روی آرامش نمی‌بینند، زیرا همیشه دست بالای دست بسیار است.

رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز مادر و زن، گفت: پیامبر احترام، حرمت و جایگاه ویژه برای صدیقه اطهر، حضرت زهرا(س) قائل بود و که این مهم در درجه اول به دلیل جایگاه و شخصیت حضرت زهرا (س) بود و هدف دیگر ایشان، تبیین جایگاه زن در جامعه بود.

آیت‌الله کازرونی عنوان کرد: زن و مادر امانت الهی است، تمام شکوه و عظمت در مادری است و اسلام بر خلاف غرب نگان ویژه به این قشر دارد.

وی تاکید کرد: زن را در مسیر جمال دیدن جفا است و باید آن را در مسیر کمال دید و توجه به این مهم امری ضروری است.

حضور گسترده در انتخابات حرکتی در مسیر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در انتخابات پیش‌رو حرکتی در مسیر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

«حبیب‌الله آسوده» افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند، حضور فعالانه در انتخابات موجب تغییر و تحول می‌شود و همه مکلف به حضور در این آزمون سیاسی هستند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران، کشوری مردم پایه است، انقلاب آن هم مردمی بود و پیشرفت کشور دال بر مردم است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: عنصر واقعی شبکه‌سازی مردم، خیر و احساس است و برای اینکه این مهم اثرگذارتر شود، تشکیل نهادهای مردمی ضروری است.

آسوده اظهار کرد: نهادسازی خیر و احسان یک ضرورت است و برای ساماندهی خیر و احسان جامعه، دستگاه‌های مختلفی مجوز می‌دهند.

وی عنوان کرد: تلاش و فعالیت کارآفرینان و ارزش‌آفرینان جای تقدیر دارد و این قشر به همراه خیران و موسسات خیریه تاکنون بارهای سنگینی از دوش دولت‌ها برداشته‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: تشکل‌های مردمی افسران خیر و احسان هستند که نظام و سیستم‌های اداری را کمک و حمایت می‌کنند.

آسوده گفت: خیران باید با خود عهد ببندند و اجازه ندهند هیچ کودکی به دلیل فقر تحصیلی از مدرسه باز بماند و ین جوانان و نوجوانان نیازمند را در مسیر دانش قرار دهند.

وی تاکید کرد: ایجاد سرپناه برای نیازمندان، زمینه سازی ازدواج جوانان، ایجاد اشتغال، تامین بسته‌های معیشتی، تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و احیای فرهنگ ریش سفیدی و بزرگی در خانواده‌ها و جامعه از دیگر انتظارات از خیران است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: گفتمان سازی یک امری ضروری است که خیران در این راستا با جدیت وارد شوند و از هیچ کوششی دریغ نکنند و این مهم هزینه‌ای هم در پی ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی هم در این آیین با گرامیداشت یاد شهدا بویژه سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه در هر جامعه است.

سید مجید مومنی افزود: خیران از سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند که تاکنون گام‌های بلندی در راستای حل مشکلات برداشته‌اند.

وی بیان کرد: حرکت در مسیر خیر نصیب هر فردی نمی‌شود و افرادی که در این راستا فعالیت دارند باید قدر جایگاه خود را بدانند.

در پایان این آیین از موسسات خیریه و تشکل‌های مردم نهاد استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha