معاون کمیته امداد: همه نهادها برای کاهش فقر در کشور باید پای کار باشند

مشهد- ایرنا- معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برای کاهش فقر همه باید پای کار باشند و حضور و مشارکت مردمی در این حوزه بسیار کارآمد و اثربخش است.

به گزارش ایرنا،حبیب الله آسوده روز شنبه در آیین تجلیل از موسسات خیریه و تشکل های مردمی در مشهد افزود: کارآفرینان با اشتغال زایی و خیران با گذشت از مال خود کشور را از فقر نجات می بخشند لذا بر دستان این ۲ گروه باید بوسه زد.

وی اضافه کرد: در ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی، تجربه ثابت کرده هرکجا مردم پای کار باشند، توسعه، پیشرفت و موفقت حاصل می شود.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:حضور و مشارکت مردم در همه امور الزامی است، در عرصه اشتغال و اقتصاد تاکید بر مردم محوری است و حضور نهادها و تشکلهای مردمی در پیشرفت دولت موثر است.

آسوده افزود: دولت و نظام نیز وظیفه دارند ظرفیتهای لازم را در اختیار مردم و تشکل های مردم نهاد بگذارند.

کمیته امداد پناهگاهی برای اقشار محروم

امام جمعه مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: نهاد کمیته امداد در کشور ظرفی است که خیلی از انسانها را به سمت امور خیر می کشاند .

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود:کمیته امداد امام خمینی (ره) با استفاده از امکانات حکومتی و کمک افراد خیر به صورت تشکیلاتی به وجود آمده که همه درماندگان زیر این چتر جمع شده اند و امروز برای خانواده های محروم اسم کمیته امداد یک پناهگاه است.

وی اضافه کرد: کسی که طعم فقر را نچشیده تلخی فقر را درک نمی کند و نظام مدیریتی کمیته امداد باید به شکلی باشد که مشعل پرفروغ امید در مقابل چشم فقرا درخشنده تر شود و خدمات توسعه یابد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: رسیدگی به محرومان از مزیت های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: اگر بخواهیم از خدمات نظام بگوییم یک گنجینه قوی در اختیار داریم و تاسیس کمیته امداد پس از یک ماه از پیروزی انقلاب اسلامی بیانگر اولویت رسیدگی به محرومان در نظام جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: باید جریان خدمت گذاری برای مردم تسهیل شود و در حوزه فعالیت تشکل های مردمی باید تسهیلگر بود و از موازی کاری پرهیز شود.

او اضافه کرد: هم افزایی و مانع زدایی در جریان خدمت‌رسانی ضروری است ومشهد از گذشته های دور در امور خیریه و فعالیت موسسات خیریه در مقایسه با دیگر استانها برجسته تر بوده است.

تامین مسکن از ضروریات برای افراد تحت پوشش کمیته امداد

رییس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اظهار کرد: هیچ فریضه ای بالاتر از خدمت نیست و کار خیر پایدار و ماندگار است و نام خیران پایدار می ماند.

حجت الاسلام محسن کازرونی افزود: هیات امنای کمیته امداد برنامه ریزی کرده که تا پایان سال هیچ فرد تحت پوششی بدون مسکن نماند و تا پایان سال ۱۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش خودکفا شوند.

وی اضافه کرد: تحقق این امور با کمک خیران امکان پذیر است و یکی از سیاستهای مهم کمیته امداد واگذاری کار به مردم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی نیز گفت: بیش از چهار هزار نفر از پرسنل نیروی انتطامی استان حامیان فرزندان کمیته امداد هستند.

رضا سلم آبادی افزود: ظرفیت وجودی خیران بسیار زیاد است، خیرین در بسیاری از مواقع از آبرو و مال خود برای رفع گرفتاری بنده ای از بندگان خدا گذاشتند و این نشان از ظرفیت بالای وجودی آنهاست.

در این مراسم از خیران و تشکل های مردمی قدردانی شد.

در خراسان رضوی بیش از ۱۹۰ هزار خانواده تحت پوشش در سال گذشته داشته ایم که امسال به ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ خانوار رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha