زنان ایرانی می‌توانند حتی بیشتر از مردان در جامعه تاثیرگذار باشند

تهران - ایرنا - همسر رهبر نهضت اسلامی نیجریه (شیخ زکزاکی)، با بیان اینکه بانوان ایرانی روحیه ظلم ستیزی دارند، گفت: همانطور که امام خمینی گفتند، زنان ایرانی می‌توانند حتی بیشتر از مردان در جامعه تاثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زینت ابراهیم روز چهارشنبه در دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، خطاب به زنان حاضر در این کنگره که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: اجازه ندهید انقلاب اسلامی تحت تاثیر قرار گیرد، چراکه زنان موثرتر از مردان در حفظ انقلاب و ارزشها هستند.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که زنان ایستادگی کنند، همه چیز خوب پیش می‌رود اما اگر زنان منفعل باشند، همه چیز خراب می‌شود، گفت: امام خمینی (ره) این انقلاب را بنیاد گذاشتند؛ امام راه را هموار کردند تا پس از ایشان رهبر ایران این راه را ادامه دهند.

همسر شیخ زکزاکی درباره مقام حضرت زهرا نیز اظهار داشت: بزرگترین درسی که فاطمه زهرا به عنوان الگو زن جهان به ما دادند، این بود که در برابر ظلم مقاومت داشته باشیم.

وی تأکید کرد: حضرت زهرا(س) با وجود سن کمی که در این دنیا سپری کردند و عمر کمی که داشتند سعی کردند به ما درس مقاومت بیاموزند.

بانو ابراهیم افزود : ظلم زیادی بعد از دست دادن پیامبر اسلام (ص) به ایشان شد و خرسندم که در بین بانوانی هستم که یاد گرفتند، ایستادگی در برابر ظلم داشته‌ باشند.

وی افزود: مطمئنم همه شما بانوان حاضر در اینجا روحیه ظلم ستیزی را دارید همانطور که امام خمینی گفتند ، زنان ایرانی می‌توانند حتی از مردان بیشتر تاثیر گذار در جامعه باشند.

۵۵۷ زن ایرانی پیش قراول علم و دانش جهان هستند

علیرضا فخاری استاندار تهران نیز در این رویداد با بیان اینکه شاهد شکوفایی زن مسلمان در جامعه اسلامی هستیم، گفت: دشمنان سدهایی در برابر شکوفایی زنان ایجاد کردند ولی زنان ما قدرت روزافزون دارند.

فخاری با تاکید بر اینکه زن امروز نسبت به زن دوران طاغوت تفاوت زمین تا آسمان دارد، تاکید کرد : زن امروز هویت بخش در استقلال را به همراه داشته است.

به گفته وی، در حال حاضر فقط ۵۵۷ زن ایرانی پیش قراول علم و دانش جهان هستند.

سند ملی مشاوره خانواده رونمایی شد

همچنین در این کنگره از سند ملی مشاوره خانواده رونمایی شد؛ سند ملی مشاوره خانواده از سال ۹۳ طبق تکلیف سند مهندسی فرهنگی باید به سرانجام می‌رسید اما معطل مانده بود.

در این رویداد کنگره از مادر شهید زکزاکی (مادر ۶ شهید)، سیما ملک فرد (مادر ۴ شهید)، نجمه یزدان فرد، رئیس پژوهشگاه صنایع شیمیایی، مهناز قنبریان و مینا محمد پور کارشناس ارشد شیمی تجزیه تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha