ارزش مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی لارستان ۳۰هزار میلیارد ریال اعلام شد

شیراز-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس برای لارستان در این حوزه ، ۳۰هزار میلیارد ریال است،گفت: این مصوبات در مقایسه با مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به لارستان حدودا ۲۰ برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن شبانی روز چهارشنبه در بازدید از محور لار-بستک و لار-بندرعباس اظهار کرد: طول محور لار-جهرم-بندرعباس ٣٨٤ کیلومتر است که با کمربندی لار حدود ۴۰۵ کیلومتر می‌شود که ۲۰۵ کیلومتر از این ۴۰۵ کیلومتر در حوزه لارستان، ۵۳ کیلومتر در حوزه جهرم و مابقی نیز در حوزه هرمزگان است؛ ۶۵ کیلومتر از آن زیر ترافیک رفته و تقریبا ۱۴۰ کیلومتر از آن باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: از این ۶۵ کیلومتر از زمان شروع طرح تا سال ١٤٠٠ صرفا ٣٢ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده بود و در دو سال اخیر نیز ٣٣ کیلومتر دیگر به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: در این مدت، تقریبا تمام قطعات به پیمان رفته، به جز دو سه قطعه که پیمان‌سپاری شده ؛ فقط نیاز است که کمربندی به این طرح الحاق (اضافه) شود، چون کمربندی شلوغ‌تر از سایر جاهاست و نیاز است که چهارخطه شود.

شبانی با بیان اینکه حدود ۱۳ کیلومتر از محور لار-بستک، تا امروز زیر ترافیک رفته است، گفت: سه کیلومتر از آن در سال‌های گذشته و ۱۰ کیلومتر از آن هم آماده افتتاح است، حدود ۶۷ کیلومتر از این محور در حوزه اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان است که با زدن واریانت اینجا و تونل پاسخند، ۱۰، ۱۲ کیلومتر از آن کاهش پیدا می‌کند و با اتفاقاتی هم که در بستک می‌افتد ۳۰ کیلومتر کاهشِ مسیر خواهیم داشت، یعنی مسیر فعلی به ٩٠ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: مطالعات محور آبکنه انجام شده، این محور مسیر را کوتاه می‌کند و یک پروژه توجیهی است و امیدواریم مجوز ماده ٢٣ آن اخذ شود.

ارزش مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی لارستان ۳۰هزار میلیارد ریال اعلام شد

وی یادآور شد: محور لار به سمت درز و سایبان، زاهدمحمود و حاجی‌آباد هرمزگان و استان‌های شرقی کشور، فاصله را نسبت به مسیرهای دیگر ١٠٠ کیلومتر کاهش می‌دهد، اما مشخصات راه فرعی درجه دو دارد که باید به راه اصلی ارتقا پیدا کند.

شبانی بیان کرد: در مورد مسیر فدامی-چاه‌نهر، با توجه به اینکه در حال حاضر راه روستایی را اجرا می‌کنیم، ۱۵ کیلومتر از آن در حوزه ما قرار دارد که ۱۰ کیلومتر از آن اجرا شده است و فقط ۵ کیلومتر از آن باقی مانده؛ ١٥ کیلومتر از این مسیر نیز در حوزه فارس است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان عنوان کرد: محور حاجی‌آباد به لارستان کد راه کویری دارد و در حال کار شدن است، اما نیاز به ارتقا دارد و باید بیشتر به آن توجه کرد. اگر این راه درست شود با توجه به اینکه در این مسیر تونل وجود ندارد، تمام بارهای ترافیکی روی این مسیر می‌افتد، چون گردنه ندارد و دشت است.

وی ادامه داد: ۱۹ کیلومتر از محور لار-بندرعباس سال‌ها رها شده بود، الآن ۹ کیلومتر از آن زیر ترافیک رفته و برای ۱۰ کیلومتر دیگر پیمانکار گرفته‌ایم که به شدت کار می‌کند.

شبانی افزود: محور خنج به کاریان ۴۰ کیلومتر است که با یکی از خیرین تفاهم‌نامه بسته‌ایم و در حال کار است، تقریبا ۳۰ درصد کار انجام شده است، ۷۰ درصد آن باقی مانده، برای آسفالت آن هم با سازمان راهداری تفاهم‌نامه بسته‌ایم، پنج کیلومتر از آن را آسفالت کرده‌ایم و زیر ترافیک رفته است.

ارزش مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی لارستان ۳۰هزار میلیارد ریال اعلام شد

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه تونل شهدای خلیج فارس(بالنگستان) چند سال تعطیل شده بود، اظهار کرد: محور لار-لامرد ردیف دارد، ۴۲۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور برای آن اعتبار در نظر گرفته‌ایم و الآن به شدت کار می شود . همچنین در این محور برای تل تله های بیرم پیمانکار گرفته شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

شبانی یادآور شد: در سفر اول رئیس جمهور به استان فارس، مصوبات سفر برای کل حوزه لارستان حدودا ۱۵۰ میلیارد و در سفر دوم حدود سه هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است؛این یعنی حدودا ۲۰ برابر افزایش داشته است.

ارزش مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی لارستان ۳۰هزار میلیارد ریال اعلام شد

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: محور اوز-کهنه-شرفویه ۳۰ کیلومتر است که خیرین راهساز ٥٠ درصد آن را کار می کنند، ۵، ۶ کیلومتر از آن هم آماده شده و الآن به دنبال ماده ۲۳ ملی هستند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha