استاندار: حرفه‌آموزی جوانان چهارمحال و بختیاری باید در اولویت قرار گیرد

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی جوانان از جمله الزامات و اولویت‌های اشتغال پایدار است که باید به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری افزود: آنچه باید امروز مورد توجه قرار گیرد این است که جوانان باید به جای مدرک‌گرایی به حرفه‌آموزی اهمیت بدهند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به به موضوع تهذیب، تحصیل و ورزش جوانان، اظهار داشت: ورزش سلامت جوان را در جامعه تضمین و موجب ایجاد نشاط می‌شود به همین دلیل پرداختن به ورزش عمومی و حرفه‌ای همواره مورد تاکید مسوولان قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: متولیان کار فرهنگی با تولید فیلم‌های فاخر باید در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و تهاجم فرهنگی مدنظر دشمن پیشگیری کرد.

وی با تاکید بر اقناع سازی در بحث ازدواج آسان اظهار داشت: در این خصوص برای مصون‌سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی باید بسیجی عمل کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پرداخت به موقع تسهیلات مربوط به مشوق‌های ازدواج آسان، جوانی جمعیت و فرزندآوری از جمله دستورالعمل‌هایی است که باید به طور حتم اجرایی و در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: موضوع جوانان و جوانی جمعیت از موضوع‌های بسیار مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور است که با توجه به برنامه‌های تعریف شده می‌توان با هم‌افزایی و هفکری این موضوع‌ را در استان فرهنگ سازی کرد.

حیدری تاکید کرد: جوانی جمعیت در نشاط و پیشرفت کشور تاثیر بسزایی دارد و لازم است که به این مهم توجه کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، اضافه کرد: انتظار می‌رود با همکاری گروه‌های ساخت روند اجرای نهضت ملی مسکن که از سیاست‌های دولت سیزدهم است در استان سرعت گیرد و با این سیاست واحدهای نیمه تمام تکمیل شود.

حیدری در خصوص تامین زمین طرح جوانی جمعیت گفت: لازم است راه و شهرسازی در خصوص تامین و واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت اقدام کند و سرعت بخشی در اجرای این سیاست ضروری است.

وی برضرورت پرداختن به آموزش‌های مهارتی به خصوص در مناطق روستایی، ساماندهی مشاغل خانگی و حمایت از تعاونی‌های تولید تاکید کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر پیگیری سهمیه دستگاه‌ها در خصوص جذب نخبگان، اقدام جدی شرکت‌های خدمات رسان در خصوص برقراری دائم انشعاب‌ها در خانه جوان شهرکرد و اهتمام ویژه بر تشکیل دبیرخانه جوانی جمعیت در شهرستان‌های این استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست گزارشی از اقدامات و عملکرد استان در خصوص اجرای طرح جوانی جمعیت ارائه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha