۸۹۱ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری واگذار شد

شهرکرد - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در قالب سه پویش پیامبر اعظم (ص)، عید غدیر و همزمان با سفر رییس‌جمهور به استان ۸۹۱ قطعه زمین در ۱۰ شهرستان به خانواده‌های دارای سه فرزند و واجدان شرایط در قالب طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران رهی روز سه‌شنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۶ هزار و ۴۱۲ متقاضی طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری ثبت نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد پنج هزار و ۴۷۷ خانواده دارای سه فرزند و یک هزار و ۳۶۵ خانواده چهار فرزندی برای دریافت زمین ثبت نام کرده‌اند که ۸۰ درصد از این خانواده‌ها حایز شرایط لازم هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش هر قطعه زمین‌های تحویل شده در قالب جوانی جمعیت باید ۱۱ میلیارد ریال و مساحت آن‌ها با توجه به ارزش زمین کمتر از ۲۰۰ متر است یادآور شد: بر این اساس با برنامه‌ریزی انجام شده در شهرها اقدام به تامین زمین‌هایی با متراژ ۱۴۰ تا ۱۷۰ مترمربع شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس قانون هزینه آماده‌سازی زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند بعد از ۲ سال تنفس در مدت هشت سال دریافت می‌شود اما برای خانواده‌های چهار فرزند این هزینه دریافت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد متقاضیان زمین در شهرکرد هستند، اضافه کرد: در همین ارتباط یک عرصه ۴۵ هکتاری که شامل یک هزار پلاک می‌شود آماده‌سازی شده است.

طرح جوانی جمعیت با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۹ آبان ۱۴۰۰ و ابلاغ ۲۴ آبان همان سال به وزارت راه و شهرسازی است و ما مکلف هستیم امکان استفاده از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن خانوارها را فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha