مصوباتی که برای شهر سودجان چهارمحال و بختیاری تصویب شد

شهرکرد – ایرنا – اردوی جهادی مدیران چهارمحال و بختیاری این‌بار به سمت شهر سودجان بود که در اردوی جهادی مدیران و مسوولان استانی چهارشنبه شب، مصوباتی برای رفع مشکلات این شهر رقم خورد.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری در این سفر که جمعی از مدیران او را همراهی می کردند مصوبات را تعیین کردند که دستگاههای اجرایی آن را انجام دهند.

این مصوبات در حوزه کشاورزی، زیرساختی و راهداری، آب و فاضلاب، عمرانی و مسکن، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، مدیریت شهری و تسهلات بانکی بود که از سوی استاندار به مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در اجرا اعلام شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهر سودجان بخش لاران شهرستان شهرکرد دارای محرومیت خاصی خود است و رفع مسائل و مشکلات این منطقه از جمله ضرورت‌هایی است که باید در اولویت کاری مسوولان استان باشد.

غلامعلی حیدری در شورای اداری شهر سودجان با اشاره به تشکیل تعاونی کشاورزی در سودجان گفت: یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی اقدام مهم و موثر کشاورزان این منطقه است که باید برجسته‌سازی شود.

وی تصریح کرد: بانک زمین به طور کامل به تعهدات خود عمل نکرده است و در حالی که باید طرح کشاورزی سه سال انجام می شد بیش از ۱۳ سال طول کشید و با وجود اینکه کار انجام نشد مردم این منطقه قسط بانکی پرداخت می کردند.

حیدری ادامه داد: یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی نقش مهمی در افزایش تولید دارد و این اقدام مهم کشاورزان سودجان که منجر به تحولی مهم در بخش کشاورزی می‌شود باید به عنوان یک الگو مطرح شود.

وی بر ضرورت تشکیل نشست ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم در خصوص یک‌ پارچه‌سازی اراضی کشاورزی در شهر سودجان تاکید کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد دامداری و همچنین مجتمع دامی در شهر سودجان از جمله دیگر الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت سرعت‌بخشی در روند اجرای سیستم فاضلاب شهر سودجان اضافه کرد: کدورت آب در هیچ جای استان قابل توجیه نیست به همین دلیل برطرف کردن این مشکل و تامین آب پایدار از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، ضرورت بازسازی درمانگاه، تامین آمبولانس، تقویت شبکه برق کشاورزی، آغاز نهضت ملی، رفع نقاط حادثه‌خیز، نوسازی و ایزوگام مدارس و زمین چمن مصنوعی به عنوان مصوباتی بود که استاندار بر روی آن تاکید داشت.

وی گفت: هیچ جای استان نباید آب گل‌آلود باشد و از این روی شرکت آب و فاضلاب نبست به بهسازی شبکه آب شهر سودجان اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با اشاره به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت اجتماعی نفت گفت: جذب این اعتبار از محل اعتبارات نفت الزاماتی است که باید به آن پرداخته و تسریع شود.

حیدری افزود: جذب نشدن اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات نفت در تاریخ مقرر موجب بازگشت این اعتبار می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همراهی خیرین مدرسه‌ساز، ارائه آموزش‌های مهارتی، تامین تسهیلات مشاغل خانگی، پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت و ازدواج از جمله دیگر الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان و شهادت جمعی از زائران مزار شهید سردار سلیمانی گفت: ترفندهای دشمن برای ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت کارساز نیست و ترفندها و توطئه‌های دشمن نه تنها موجب ایجاد نفاق نمی‌شود بلکه موجب وحدت و وفاق بیشتر مردم می‌شود.

حیدری اظهار داشت: این فاجعه نشان داد دشمنی عُمال و ایادی شیطان، با مردم ایران نه تنها تمامی ندارد بلکه روزبه‌روز شدیدتر و کینه‌توزانه‌تر می‌شود، دشمن خبیثی که از ریختن خون بی‌گناهان، زنان و کودکان ابایی ندارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این واقعه جنایتکارانه را به‌شدت محکوم می‌کنیم و اطمینان داریم که نیروهای نظامی و امنیتی فداکار و مخلص ایران اسلامی در اسرع وقت مرتکبان این فاجعه دردناک و ضد بشری را شناسایی کرده و دیری نخواهد پایید که مجازاتی سخت و سنگین را خواهند چشید.

به گزارش ایرنا، شهر سودجان بخش لاران شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری در ساحل زاینده‌رود قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha