۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبر: 85342759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه «پرتره او» در گالری گویه

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبر: 85342759
نمایشگاه «پرتره او» در گالری گویه

تهران- ایرنا- نمایشگاه نقاشی‌های مهناز پسیخانی، با عنوان «پرتره او» جمعه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ در گالری گویه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، این نمایشگاه شامل ۱۳ اثر پرتره است و هنرمند در بیانیه نمایشگاه آورده است: «پرتره، پنجره گشودۀ میان بیننده و سوژه است. پرتره، غایت نیست؛ بلکه همواره وسیله‌ای برای رسیدن به چهره‌ای انسانی‌ست. اگر پرتره به خودش منتهی شود، تبدیل به بت می‌شود؛ از این رو من میان «او» و «بیننده» حائلی ساختم. خدشه، فاصله، نقش… از نزدیک‌شدن به «او» در هراس شدم و از «او» فاصله گرفتم. پوشاندمش…»

مهناز پسیخانی، نقاش ایرانی، در سال ۱۳۴۶ در بندر انزلی به دنیا آمده است. او دانش‌آموختۀ کارشناسی نقاشی در دانشکده هنرهای زیبا تهران و کارشناسی ارشد تصویرسازی در دانشکده هنر سوره است. او همچنین عضو هیئت مدیرۀ انجمن هنرمندان نقاش ایران و نایب رئیس آن است.

مهناز پسیخانی از سال ۱۳۸۰ عضو پیوستۀ گروه هنری «۳۰+» بوده و نمایشگاه‌های متعددی را برگزار کرده‌اند. آثار وی در نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی به نمایش گذاشته شده‌اند. از جمله کشورهایی که آثار او در آن‌ها به نمایش درآمده است، می‌توان به ایران، سوئد، ارمنستان، فرانسه، آلمان، قطر، ژاپن و ایتالیا اشاره کرد.

این هنرمند طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۵ در گالری‌های معتبری نظیر گالری‌های سیحون، طراحان آزاد، الهه و فرشته آثار خود را طی چهار نمایشگاه به نمایش گذاشته است.

پسیخانی پس از زلزلۀ بم در نمایشگاه نقاشی نقاشان ایرانی به نفع زلزله بم شرکت کرد که در سال ۱۳۸۱ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. در آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ نیز در اولین نمایشگاه هنر و اچ‌آی‌وی/ایدز در پردیس سینماگالری ملت شرکت کرد.

علاوه بر این، مهناز پسیخانی به مدت ده سال با گالری لایم‌گرافیک در شهر مالمو سوئد همکاری داشته است. مهناز پسیخانی با تجربیات متنوع و حضور فعّال در صحنۀ هنر ایران، به‌عنوان یکی از هنرمندان برجسته و پیشرو در حوزۀ نقاشی شناخته می‌شود.

«پرتره او» روز جمعه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره سی‌ونه افتتاح می‌شود و تا ۲۵ دی بر پا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند روزانه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha