معاون استاندار فارس:باید برای جوان‌سازی بدنه مدیریتی کشور تلاش کنیم

شیراز-ایرنا-معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اعتقاد به اینکه باید تمام تلاش خود را برای جوان‌سازی دولت به کار بگیریم، گفت:آموزش و پرورش در این مسیر باید پیشگام باشد و شرایطی فراهم کند تا جوانان در سطوح مختلف مدیریتی پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل قزل‌سفلی چهار شنبه در جلسه رؤسای آموزش پرورش سراسر استان فارس اظهار کرد: معلم روح و قلب آموزش و پرورش و تحول در آموزش و پرورش با معلم امکان پذیر است؛ در حقیقت معلم نقش تربیت نسل ها را بر عهده دارد و مدارس و آموزش و پرورش گرانیگاه و مرکز ثقل انتقال مجموعه ارزش‌ها، باورها، رفتارها و دانش‌ و مهارت به نسل‌های آینده هستند که این کار با وجود معلمان عزیز در سراسر استان و کشور امکان‌پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: آموزش و پرورش در طول تاریخ انقلاب اسلامی خوش درخشیده است و در تربیت نسل از هیچ کوششی فروگذار نبوده است؛ امروز اگر کشور در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، نظامی، صنعتی، پزشکی و کشاورزی دارای پیشرفت است، می‌توان گفت این پیشرفت‌ صعودی مرهون تلاش‌های معلمان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش است؛ آموزش و پرورشی که امروز بیش از گذشته بایستی مورد توجه قرار بگیرد و باید به همه مسائل و مشکلات آن در همه ابعاد توجه شود.

وی اضافه کرد: محدودیت‌ها زیاد و مقدورات کم است اما به دلیل اهمیت راهبردی آموزش و پرورش بایستی مشکلات در این عرصه با نگاهی دوسویه رفع شود.

قزل‌سفلی با اشاره به بزرگداشت سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، او را به معنای واقعی سرباز ولایت نامید و گفت: شهید سلیمانی در بعد بین‌المللی و نفوذ و عمق استراتژیک و راهبردی جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده‌ای در منطقه و جهان بین‌الملل داشت؛ او کسی بود که به محور مقاومت جان بخشید و جبهه مقاومت را به وجود آورد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه شهید سلیمانی آرایش جدیدی در معادلات منطقه و حتی جهان بین‌الملل ایجاد کرد، گفت: سردار سلیمانی علاقه نداشت در رسانه‌ها به او پرداخته شود و همین اخلاص، باعث بزرگی او شد. توجه حاج قاسم سلیمانی به خانواده شهدا مثال زدنی بود و این شهید بزرگوار در زمان حیات خود احترام زیادی برای خانواده‌های شهدا قائل بود؛ حاج قاسم در بزنگاه های انقلاب اسلامی دست به قلم می‌شد، برای حفظ وحدت موضع‌گیری می‌کرد و برای نزدیکی گروه‌های مختلف تلاش می‌کرد؛ او یک فرد نظامی بود ولی از نقش، وظیفه و تکلیف سیاسی خودش هم دور نمی‌ماند و به تکالیف دینی و انقلابی خود نیز پایبند بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی منزل خود را برای عزاداران حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه به حسینیه تبدیل کرده بود، گفت: امروز ما در نقطه مهمی از تاریخ قرار گرفته‌ایم و وضعیت‌مان در بیرون از ایران اسلامی با وجود مالک اشترهایی مثل حاج قاسم از جایگاه خوب و تعیین کننده ای برخوردار است.

قزل‌سفلی اضافه کرد: از خدمات حاج قاسم به انقلاب اسلامی در آینده بیشتر صحبت به میان خواهد آمد؛ امثال حاج‌قاسم‌ها زیادند، آنها کاری کردند که جمهوری اسلامی ایران در نظم نوین جهانی یکی از کشورهای تعیین کننده باشد.

وی در ادامه با بیان اهمیت مشارکت گسترده در رویداد سیاسی ۱۱ اسفند سال جاری اظهار کرد: امروز هر ۴۴ هزار مدرسه در استان فارس بایستی بستر جهاد تواصی یعنی بستر دعوت به حق و صبر باشد؛ صبر یعنی خسته نشدن، ناامید نشدن و دعوت به حق یعنی امیدواری و ایجاد روح مقاومت در دانش‌آموزان برای نقش آفرینی موثر در تحولات کشور از جمله شرکت در انتخابات باشد.

معاون استاندار فارس نقش معلمان را راهبردی دانست و گفت: تاریخ معلمان را قضاوت خواهد کرد؛ معلمان بایستی خیزش به وجود بیاورند؛ هر کدام از رؤسای ادارات آموزش و پرورش باید در ادارات کمیته افزایش مشارکت ایجاد کنند؛ این کمیته در مدارس هم باید تشکیل شود، از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان هم در راستای دعوت خانواده ها به حضور در پای صندوق های رای باید استفاده کرد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه معلمان در اجرای فرآیند انتخابات هم با حضور در شعب اخذ رأی برای برگزاری انتخاباتی درست و سالم مشارکت می‌کنند، خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش گفت: بایستی رأی اولی‌ها را نیز به میدان بیاوریم، جوانان می‌بایست سفیر جمهوری اسلامی شوند تا دنیا بداند انتخابات در ایران شفاف، سالم، باشکوه و امن برگزار می‌شود.

وی درخواست کرد: باید در کنار معلمان از دانش‌آموزان هم به عنوان عوامل اجرایی بر سر صندوق‌ها استفاده شود؛ بایستی از این ظرفیت در هنگام انتخابات در شهرستان‌های مختلف استان بهره برد.

معاون استاندار با اعتقاد به اینکه باید تمام تلاش خود را برای جوان‌سازی دولت به کار بگیریم، گفت: آموزش و پرورش در این مسیر باید پیشگام باشد و شرایطی فراهم کند تا جوانان در سطوح مختلف مدیریتی پای کار بیایند؛ این در حالیست که شرایط سنی خدمت رؤسا و مدیران در سطوح مختلف آموزش و پرورش احصا شده است؛ البته این به معنای کنارگذاشتن پیشکسوتان و افراد باتجربه نیست، پیشکسوتان سرمایه‌های و پشتوانه‌های قابل اتکای کشور هستند اما باید از نقش‌آفرینی جوانان نیز در این عرصه بهره ببریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha