گزارشگر ویژه سازمان ملل انتقال اجباری مردم غزه را «نسل‌کشی» خواند

تهران-ایرنا- گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه انتقال اجباری و آواره کردن مردم غزه، «نسل‌کشی» است، به سایر کشورها هشدار داد که در چنین اقدامی شرکت نکنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، بالاکریشنان راجاگوپال در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «انتقال اجباری جمعیت غزه خصوصا با توجه به تعداد بالای کودکان، نسل‌کشی است.»

وی هشدار داد: «مقامات کنگو یا سایر کشورها در صورت موافقت با هر گونه انتقال جمعیت، شریک جرم این نسل‌کشی خواهند بود.»

بر اساس این گزارش، اظهارات راجاگوپال پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه مقامات رژیم صهیونیستی مذاکرات محرمانه‌ای را با کشور آفریقایی کنگو و چندین کشور دیگر برای پذیرش احتمالی مهاجران غزه انجام داده‌اند، مطرح شد.

اسرائیل در تداوم جنایات خود در غزه، پس از حمله حماس در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حملات بی امان هوایی و زمینی جدیدی را در این باریکه آغاز کرده است.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده، در بین حدود ۲۲ هزار نفری که در این سه ماه در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، ۸ هزار کودک وجود دارند.

از سوی دیگر، آژانس امدادرسانی و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل پیشتر اعلام کرد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی از شمال و مرکز نوار غزه آواره شده و در خانه‌ها و اردوگاه های جنوب این منطقه که خود اساسا از تراکم بالای جمعیتی برخوردار است، اسکان داده شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha