۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85343577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی از روز جمعه آسمان کردستان را در بر می‌گیرد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش بینی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد، سامانه بارشی جدید از روز جمعه آسمان استان را در بر می گیرد و تا روز شنبه ادامه دارد.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس بررسی ها، برای امروز افزایش پوشش ابر و گاهی وزش باد پیش بینی می شود، ضمن اینکه در نواحی واقع در شمال غرب استان احتمال بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه از بعد ازظهر روز جمعه سامانه بارشی آسمان استان را در بر می گیرد، افزود: عمده فعالیت این سامانه برای مناطق غربی استان از جمله شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد، ارتفاعات مرکزی سرشیو سقز خواهد بود و در سایر نقاط استان بارش‌ها بصورت پراکنده است.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: این سامانه بارشی تا بعدازظهر روز شنبه فعال است و پیش بینی‌ها نشان می دهد، بارش‌ها در ارتفاعات، گردنه‌ها و جاده های واقع در نیمه شمالی و غربی استان بصورت برف باشد و همچنین اختلال تردد در این محورها پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه برای بعدازظهر روز جمعه تا صبح روز شنبه پیش بینی شده است، گفت: از لحاظ دمایی نیز تا روز جمعه دما تغییر قابل ملاحظه ای نخواهد داشت اما پس از عبور سامانه و از روز یکشنبه دمای هوا بین سه تا پنج درجه کاهش می یابد.

پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته سلین با ۱۶ درجه بالای صفر گرمترین و بابارشانی با منفی ۹ درجه سردترین نقطه استان بودند و دمای هوای سنندج نیز بین منفی چهار و ۱۲ درجه در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha