۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85374936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در کردستان فعال است

۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبر: 85374936
سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در کردستان فعال است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش بینی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد سامانه بارشی تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌ها از امروز شنبه تا روز چهارشنبه در بعضی ساعات بارش برف و باران(اغلب برف)در نیمه غربی استان بویژه شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد و کامیاران روی خواهد داد.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی احتمال وقوع بارش‌های پراکنده در دیگر نواحی استان دور از انتظار نیست، گفت: همچنین در روزهای دوشنبه و سه شنبه وزش باد نسبتا شدید در مناطق مرکزی، شمالی و شرقی استان پیش بینی می شود.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: دمای هوا نیز صبح فردا در غالب نواحی حدود ۲ تا سه درجه کاهش می‌یابد و شرایط یخبندان شبانه و صبحگاهی بر استان حاکم خواهد شد.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته هزارکانیان با منفی ۱۸ درجه سردترین و سلین با هشت درجه گرمترین نقاط استان بودند و دمای هوای سنندج نیز بین منفی ۲ و سه درجه در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha