سروزیر اسکاتلند: اقدامات اسرائیل در غزه مصداق نسل‌کشی است

لندن – ایرنا – سر وزیر اسکاتلند اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را مصداق نسل‌کشی خواند و از دولت لندن خواست که از نفوذ خود برای مهار جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین استفاده کند.

به گزارش ایرنا، حمزه یوسف روز جمعه در سخنانی تصریح کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه «فراتر از پاسخ مشروع» به عملیات طوفان الاقصی است. او از دولت انگلیس خواست که از نفوذ خود به عنوان متحد اصلی اسرائیل برای پایان دادن به درگیری‌ها در غزه استفاده کند.

سر وزیر اسکاتلند اظهار داشت که دولت بریتانیا باید تصریح کند که اگر اسرائیل حملات بی‌رویه علیه مردم فلسطین را متوقف نکند، باید در قبال مرگ غیرنظامیان پاسخگو باشد. وی در عین حال تصریح کرد که امتناع دولت بریتانیا از درخواست برای آتش بس فوری در غزه شرم آور است.

«یوسف» در گفتگو با شبکه اسکای نیوز گفت: «صادقانه بگویم، سخنانی من از روی ناامیدی است. منظورم این است که من همان تصاویری را که شما و بینندگان شما می بینند، روز به روز شاهد هستم و فکر می‌کنم که برای تک تک افراد مهم است که به ادامه این وضع اعتراض کنند و بگویند آنچه ما از اسرائیل می‌بینیم، بسیار فراتر از پاسخ مشروع است.»

سروزیر اسکاتلند سپس اظهارات وزیر دارایی اسرائیل درباره کوچاندن فلسطینیان را محکوم کرد و گفت: «اگر این به معنای پاکسازی قومی نیست، پیس چیست؟ به نظرم رهبران سیاسی باید دست از ملاحظه‌کاری بردارند و به تحولات غزه اعتراض کنند. ما نه تنها شاهد یک بحران انسانی هستیم، بلکه اکنون شاهد اظهاراتی از سوی اعضای ارشد دولت نتانیاهو هستیم که صراحتاً، تعریف پاکسازی قومی است. این سخنان باید به شدیدترین شکل ممکن محکوم شود.»

او در بخش دیگری از این مصاحبه، از طرح آفریقای جنوبی برای شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری بدلیل نسل‌کشی در غزه حمایت کرد و به کنایه از سکوت کشورهای غربی گفت: دلیلی ندارد کسی با انجام تحقیقات در این زمینه مخالف باشد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی با حمایت تمام عیار کشورهای غربی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌انداخته و هزاران فلسطینی غیرنظامی را به شهادت رسانده است.

بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۲۲ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال برنامه جهانی غذا با انتشار گزارشی هشدار داده است که در صورت ادامه درگیری‌ها، غزه با قحطی روبرو خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha