۱۵ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۲۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85344794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان پزشکان بدون مرز: چیزی در غزه باقی نمانده است

تهران-ایرنا- یکی از مقامات سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در تشریح مشاهداتش در سفر ماه پیش به غزه گفت که به دلیل حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی "چیزی در غزه باقی نمانده است. "

به گزارش جمعه شب ایرنا از خبرگزاری "آناتولی", جیکوب برنز مسئول هماهنگ کننده سازمان پزشکان بدون مرز در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: غزه اساساً نابود شده است، چیزی در آن باقی نمانده است.

وی ادامه داد: برای مردم غزه دشوار است که شاهد جریان دوباره زندگی در غزه باشند و این امر بسیار غم انگیز است. عبور از گذرگاه رفح شوک بزرگی بود, ما بلافاصله در محاصره افرادی قرار گرفتیم که به دنبال غذا یا آب در اتومبیل‌ها بودند. خیابان‌های رفح مملو از مردمی است که درحال ساخت سرپناه هستند.

او گفت که بیمارستان‌ها «پر آشوب» هستند و "بیشتر شبیه یک کمپ می‌باشند. آن‌ها پر از مردمی هستند که سعی می‌کنند بخوابند و غذا یا آبی برای خوردن پیدا کنند. "

به گزارش ایرنا, گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوز اخیر به این باریکه به ۲۲ هزار و ۶۰۰ شهید و ۵۷ هزار و ۹۱۰ زخمی رسیده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha