۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85345009
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

علوم پزشکی مشهد رتبه نخست ثبت بیماریها را کسب کرد

مشهد- ایرنا- مسوول کمیته ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه بر طبق ارزیابی‌های وزارت بهداشت، موفق به کسب رتبه نخست علوم پزشکی کشور در حیطه برنامه‌ رجیستری (ثبت بیماریها) و پیامدهای سلامت شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر خلیل کیمیافر روز شنبه افزود: این دانشگاه در تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دومین بار رتبه نخست ثبت بیماریها درمیان دانشگاه های علوم پزشکی کشور را کسب کرد.

وی بیان کرد: طراحی و راه‌اندازی برنامه های رجیستری بیماری‌ها و پیامدهای سلامت از سال ۱۳۹۳ به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می رود.

مسوول کمیته ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به وجود بیش از ۸۰ عنوان برنامه رجیستری در این دانشگاه، مقالات، طرحهای پژوهشی و پایان‌نامه با استفاده از داده‌های این برنامه‌ها تدوین و اجرا شده است.

کیمیافر گفت: عقد تفاهمنامه با سایر دانشگاه‌های کشور و مراکز بین المللی خارج از کشور از دیگر برنامه‌های کمیته ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت دانشگاه است که از داده‌های این رجیستری‌ها برای تدوین «گایدلاین‌ها» و تصمیم‌گیری در حوزه‌های مدیریت سلامت و مراقبت‌های بهداشتی درمانی نیز استفاده شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر ۹ هزار دانشجو، ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و حدود ۵۰ مرکز تحقیقاتی در رشته های مختلف پزشکی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha