۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85345300
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقام ارشد آمریکا وضعیت کمک غرب به اوکراین را وخیم خواند

تهران-ایرنا- مقام ارشد امور بودجه دولت جو بایدن درباره محدودیت زمانی قانونگذاران آمریکایی برای تامین کمک به اوکراین هشدار داد و وضعیت چنین کمک‌هایی را با توجه به ارتباط آن با دیگر موضوعات از جمله توافق بر سر مسائل مهاجرتی، وخیم خواند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای شبکه آمریکایی پی بی اس نوشت: شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه آمریکا در حالی درباره کاهش فرصت قانونگذاران برای تامین کمک به اوکراین هشدار داد که سرنوشت کمک به کی‌یف همچنان به مذاکرات درباره مهاجرت وابسته است که هنوز توافقی درباره آن صورت نگرفته است.

وی روز جمعه تاکید کرد که راهی برای کمک به اوکراین به جز با تصویب کمک‌های بیشتر از سوی کنگره وجود دارند. در حالی که به جز تصویب کمک‌های جدید از سوی کنگره پنتاگون اختیارات محدودی را در کمک به کی‌یف دارد، این اختیارت نمی‌تواند مقادیر هنگفتی از تجهیزات را به اوکراین برساند.

در حالی که دولت آمریکا می‌تواند از اختیارات ریاست جمهوری برای استفاده از سلاح‌های ذخایر این کشور و ارسال فوری آن به اوکراین استفاده کند مقامات این کشور تصمیم گرفته‌اند از این اختیارات چشم پوشی کنند زیرا نمایندگان کنگره کمک‌های بیشتر را تصویب نکرده‌اند. آمریکا ۲۵۰ میلیون دلار بسته کمک را در اواخر سال گذشته میلادی به اوکراین ارسال کرد که به گفته مقامات، احتمالا به‌دلیل کمبود بودجه آخرین بسته کمک این کشور است.

یانگ همچنین به تأثیر فقدان کمک اضافی آمریکا به اوکراین جدا از تقویت قابلیت‌های نظامی آن پرداخت و گفت کی‌یف با این کمک‌ها می‌تواند به کارمندان دولتی خود پول بدهد تا اطمینان حاصل شود که دولت اوکراین می‌تواند در میان حملات رگباری روسیه به کار خود ادامه دهد.

وی ضمن هشدار درباره وخامت اوضاع و عدم اطمینان لازم خاطرنشان کرد بایدن ماه سپتامبر از کنگره درخواست کمک جدید به اوکراین را کرد. پس از ان در اواخر اکتبر نیز درخواست گسترده تری برای هزینه های امنیت ملی کرد که شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید برای اوکراین بود.

این مقام آمریکایی افزود: درخواست بایدن همچنین شامل حدود ۱۴ میلیارد دلار برای مدیریت و مراقبت از تعداد بالای مهاجرانی است که همچنان به مرزهای جنوبی وارد می شوند و رئیس‌جمهوری گفته که تمایل دارد با جمهوری‌خواهان مذاکره کند تا برخی تغییرات سیاستی را برای تشدید مقررات پناهندگی و قانون مهاجرت -که خواسته اصلی قانونگذاران جمهوری خواه است- بپذیرند.

یانگ گفت آنچه که این روند را پیچیده می کند ضرب الاجلی است که واشنگتن ابتدا در ۱۹ ژانویه و سژس در ۲ فوریه - برای تامین مالی دولت فدرال یا خطر تعطیلی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با آن مواجه است.

این مقام ارشد دفتر مدیریت و بودجه دولت بایدن گفت: درباره چشم انداز تعطیلی دولت در هفته های آینده بدبین نیست اما به دلیل هشدارهای شدید جدید جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا خوشبین هم نیست. ده ها نفر از جمهوریخواهان با سفر به مرزهای جنوبی در این هفته به همراه مایک جانسون رئیس این مجلس، به دنبال تعطیلی دولت در صورت فقدان سازش کافی از سوی کاخ سفید در خصوص سیاست مرزی هستند.

یانگ در پاسخ به این پرسش که آیا درخواست هزینه های اضطراری با اوکراین باید قبل از تصویب قانونی برای تأمین مالی دولت تصویب شود، افزود: هرطور که آنها بتوانند آن را تصویب کنند ما نیز آن را قبول خواهیم کرد. منظورم این است که حق انتخاب دیگری نداریم. فقط نیاز هست که این هزینه های اضطراری تصویب شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha