۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبر: 85345680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران: حُب و بغض در کار گزینش جایی ندارد

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران بر لزوم صداقت و صراحت در گزینش تاکید کرد و گفت: حُب و بغض جایی در کار گزینش ندارد و چنین رویه‌ای حرام‌ است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری روز شنبه در دیدار با عوامل هسته گزینش استانداری با بیان اینکه کار گزینش یک کار کاملا حرفه‌ای و تخصصی است، افزود: ارکان نظام بر پایه تشکیلات اداری و سازمانی استوار است و هر تشکلی دایره امنیتی دارد که این دایره امنیت با تفکر امنیتی مورد برآورد و شناسایی قرار می‌گیرد.

وی خطاب به عوامل هسته گزینش استانداری تهران تاکید کرد: با تمام‌ توان و ظرفیت خود برای انتخاب افراد شایسته خدمت در نظام، مصونیت‌سازی کنید.

فخاری نفوذ را یکی از ابزارهای دشمن برای آسیب زدن به نظام اداری کشور عنوان کرد و ادامه داد: ارکان اداری کشور همواره باید مصون بماند چرا که اگر مورد هجمه قرار بگیرد آسیب پذیری آن هم افزایش پیدا کرده و نظام دچار مشکل می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به قدرت جریان نفوذ، آن را زمینه‌ساز بحران برای هر جامعه‌ای دانست و اضافه کرد: کار گزینش کار سختی است، آن زمان که امام راحل دستور داد گزینش سامان پیدا کند و بر وظایف سازمانی خود عمل کند، نشان می‌دهد که ایشان همواره دغدغه نفوذ داشت و طبیعی است این تفکر مورد توجه نیز باشد.

فخاری یادآور شد: یکی از نقاطی که همواره مورد توجه دشمن برای نفوذ بود مراکز گزینش ادارات دولتی است از این رو اگر برای خدمت در این حوزه انتخاب شدید باید بیش از دیگران از خودتان مراقبت کنید.

وی با بیان اینکه حُب و بغض در کار گزینش حرام‌ است، لازمه کار گزینش را خودسازی دانست و گفت: برای اتخاذ تصمیمات اجازه دهید به حجت شرعی برسید که لازمه این کار تحقیق و تفحص دقیق تر و قوی تر بر روی پرونده‌ها و افراد است.

استاندار تهران با اشاره به تفاوت نحوه گزینش در هر دستگاه و سازمانی اضافه کرد: مدیران و کارکنان هر سازمان دولتی نقش بسزایی در جلب اعتماد عمومی و رضایت مردم دارند لذا کار گزینش برای انتخاب بهترین‌ها اهمیت زیادی دارد.

وی صداقت و صراحت را در حوزه گزینش بسیار حائز اهمیت و ضروری دانست و بر شناخت شخصیت واقعی افراد و عدم قضاوت از روی ظاهر تاکید کرد.

استاندار تهران با بیان ‌وقایع دهه ۶۰ گفت: بسیار افرادی بودند که با ظاهری شایسته و فریبنده به رده‌های بالای ادارات هم نفوذ کردند ولی با اقدامات خود نظام را از اهداف عالیه دور کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha