۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85346293
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۲۷ کیلومتر کابل خودنگهدار در ملایر اجرا شد

۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85346293
۳۲۷ کیلومتر کابل خودنگهدار در ملایر اجرا شد

همدان- ایرنا- مدیر توزیع برق شهرستان ملایر گفت: ۳۲۷ کیلومتر کابل خودنگهدار از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این شهرستان اجرا شد که ۲۰۲ درصد رشد داشته است.

«رضا شیردره» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به ضعف ولتاژ و سرقت، در حال تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار هستیم و هم اینک ۵۰ کیلومتر در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه پروژه اجرای کابل خودنگهدار در شهر ازندریان در حال اجراست، افزود: ۲۰ کیلومتر از این پروژه با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار باقی مانده که با نصب ۲ دستگاه ترانسفورماتور به کابل خودنگهدار تجهیز می‌شود.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر با تاکید بر اینکه پروژه ازندریان تا دهه فجر به اتمام خواهد رسید، افزود: در مجموع از ابتدای دولت ۳۲۷ کیلومتر کابل خودنگهدار در این شهرستان انجام شده که این عدد طی سنوات مشابه قبل ۱۰۸ کیلومتر بوده است.

شیردره تاکید کرد: با اقدامات انجام شده، میزان نفوذ ۳۹ درصدی کابل خودنگهدار را در این شهرستان به ۵۷ درصد رساندیم که هفت درصد از میانگین استانی بالاتر هستیم.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۹ از نظر اختصاص میزان اعتبارات به این حوزه، سهم این شهرستان بین ۱۲ تا ۱۳ درصد بود که در دولت سیزدهم، در بسیاری از آیتم‌ها به صد درصد رسیدیم.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر یادآور شد: در زمینه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه، جابجایی پایه‌های چراغ برق در بسیاری از نقاط این شهرستان انجام شد که به دلیل قرار گرفتن در وسط معابر، نارضایتی‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده بود.

شیردره گفت: در همین رابطه تاکنون یک‌هزار و ۴۴۴ پایه چراغ برق جابجا شده و ۲۰۰ پایه نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم یک‌هزار و ۶۴۴ پایه چراغ برق در نقاط مختلف این شهرستان جابجا شده که بی‌سابقه است، در حالی‌که در مدت مشابه سال قبل تنها ۱۱۱ پایه جابجا شده بود.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر ادامه داد: در حوزه پست‌های توزیع برق، تاکنون ۸۵ درصد ترانسفورماتور اصلاح و بهینه‌سازی شده که بیشتر آن در روستاها است و در جنوب استان جزء اولین جاهایی بودیم که ورود کردیم.

شیردره با بیان اینکه قدمت شبکه برق این شهرستان بالای ۴۰ سال و به شدت فرسوده است، افزود: ۲ سال گذشته در دولت سیزدهم، دوران طلایی برای حوزه انرژی برق این شهرستان بوده است.

وی در حوزه اصلاح و بهینه‌سازی روشنایی معابر نیز اظهار کرد: تاکنون سه هزار و ۱۸۰ دستگاه چراغ در زمینه روشنایی معابر این شهرستان نصب شده و ۹۰۰ دستگاه نیز در حال اقدام داریم.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر یادآور شد: چهار هزار و ۸۰ دستگاه چراغ برق در مجموع در زمان فعالیت دولت سیزدهم در این شهرستان نصب شد که در مدت مشابه قبل تنها ۲۳۰ دستگاه چراغ نصب شده بود که ۲۳۱ درصد رشد داریم.

شیردره گفت: یکی از پروژه‌های مهم ما در اصلاح و بهینه‌سازی روشنایی معابر، نصب بیش از ۴۰۰ دستگاه چراغ LED در اسلامشهر آق‌گل بود.

وی بیان کرد: در حوزه مقاوم‌سازی ۸۸۳ پایه فشار متوسط اصلاح و بهسازی شده و ۸۰ پایه در مسیر زندان ملایر در حال مقاوم‌سازی داریم.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر ادامه داد: هشت هزار و ۷۲۸ انشعاب و متقاضی برق در دولت سیزدهم در این شهرستان برق‌دار شدند و در حوزه صنعت در دولت سیزدهم، ۱۰۳ درصد در تعرفه صنعت رشد داریم که نشان دهنده رونق صنعت در این شهرستان هستیم.

شیردره یادآور شد: در بخش فوق توزیع نیز پست ۶۳ کیلوولت جوکار در حال ساخت است و پست ملایر (یک) به عنوان قدیمی‌ترین پست این شهرستان اصلاح و بهینه‌سازی شد و طی ۲ سال گذشته اداره برق ملایر دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی شد.

وی گفت: سال ۱۳۹۹ نرخ انرژی توزیع نشده ما ۳.۴۴ بود و هر مشترک برق در ملایر میانگین ۲۱ ساعت خاموشی در سال را تجربه می‌کرد که با تمامی اقدامات این نرخ را به ۹.۷ ساعت رساندیم و رضایت‌مندی خوبی در این حوزه ایجاد شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۱۳۵ هزار و ۲۰۹ مشترک برق در بخش‌های مختلف و سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق شامل هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول شبکه فشار متوسط و هزار و ۳۰۰ کیلومتر فشار ضعیف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha