۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85346425
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه‌بندی‌های جهانی ۱۶ دانشمند برتر دارد

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: طبق نظام رتبه بندی جهانی ۱۶ دانشمند برتر در سال ۲۰۲۳ از هیات علمی این دانشگاه شناخته شدند.

مرتضی ایزدی‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس نظام رتبه‌بندی جهانی ۱۲ نفر از هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود جزء دانشمندان ۲ درصد و چهار نفر جزء دانشمندان یک درصد قرار گرفتند.

وی به رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌های کشور نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود پس از دانشگاه شریف(تهران)، امیرکبیر(تهران)، علم و صنعت(تهران)، خواجه نصیر(تهران) و صنعتی اصفهان از بین ۲۷ دانشگاه صنعتی فعال کشور در جایگاه ششم قرار دارد.

دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه‌بندی‌های جهانی ۱۶ دانشمند برتر دارد

فعالیت ۳۴۰ عضو هیات علمی در دانشگاه

ایزدی‌فر با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از ترکیب این دانشگاه را دانشجویان غیربومی تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: ۳۴۰ عضو هیات علمی، ۲۸۰ کارمند و یاور علمی و چهار هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشگاه در چهار پردیس به مساحت ۱۸۰ هکتار مشغول به علم‌آموزی هستند، ادامه داد: پردیس مرکزی، پردیس بسطام(دانشکده کشاورزی)، پردیس فناوری‌های نوین، پردیس معدن (آموزشی دهملا) پذیرای دانشجویان است.

ایزدی‌فر با بیان اینکه سایت تست ژئوفیزیک در پردیس معدن مستقر است، اظهار کرد: ۱۴ دانشکده فنی مهندسی و علوم پایه، هفت پژوهشکده در کنار پردیس خودگردان در این دانشگاه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۸ رشته تحصیلی در دانشگاه صنعتی شاهرود مصوب شده است، ابراز کرد: ۴۱ رشته کارشناسی، ۹۹ رشته کارشناسی ارشد و ۳۸ رشته دکتری تخصصی در حوزه‌های صنعتی، مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی تعیین شده است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود ادامه داد: ۱۲ شرکت در مرکز رشد این دانشگاه فعالند که از این تعداد سه شرکت دانش‌بنیان هستند.

فعالیت ۱۰۰ آزمایشگاه پژوهشی در دانشگاه صنعتی شاهرود

ایزدی‌فر با بیان اینکه ۱۲۰ دستگاه آزمایشگاهی در ۱۰۰ آزمایشگاه پژوهشی در این دانشگاه فعالیت دارند، افزود: این آزمایشگاه‌ها عضو شبکه راهبردی و آزمایشگاهی و همچنین شبکه آزمایشگاهی علمی ایران (شاعا) هستند که به متقاضیان در سراسر کشور خدمات‌ ارایه می‌دهند.

وی از ارایه ۸۵۰ عنوان طرح و قرارداد پژوهشی طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: انتشار ۹۵ عنوان کتاب توسط اعضای هیات علمی از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه در عرصه پیشتازی در صنعت به شمار می‌رود.

تعاملات بین‌المللی دانشگاه صنعتی شاهرود

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود ادامه داد: امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با دانشگاه‌های روسیه، آلمان، پرتغال، اسپانیا، جمهوری چک، ژاپن، چین، ارمنستان، فرانسه، هلند، ایتالیا، مالزی، عراق و مجارستان در راستای تعاملات بین‌المللی دانشگاه‌ها از جمله فعالیت‌ها این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی دوره‌های مشترک، اعزام دانشجو، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌های یادشده که منجر به انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی، برگزاری کارگاه، تدریس دوره‌های کوتاه مدت شده است، از دیگر اقدام‌های این دانشگاه به شمار می‌رود.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود از اعزام ۳۶ نفر اعضای هیات علمی به ماموریت‌ و فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور خبر داد و گفت: شرکت اعضای هیات‌ علمی در همایش‌ها و فعالیت‌های آموزشی و همکاری با استادان دانشگاه‌های خارج از کشور در زمینه هدایت پایان نامه‌ها در رساله دکتری دانشجویان در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه صنعتی شاهرود دارای چهار پردیس، ۱۴ دانشکده و بیش از هشت هزار و ۲۰۰ دانشجو و ۳۴۰ عضو هیات‌ علمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha