۱۱ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85339529
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رییس دانشگاه شاهرود: ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعتی جذب شدند

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعتی از شرکت‌های خودرویی کشور و همچنین صنایع فعالِ این شهرستان در سال تحصیلی جدید جذب شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی ایزدی‌فر شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد، افزود: سال گذشته ۶۷ دانشجو بورسیه‌ای از طریق کنکور سراسری برای تحصیل در این دانشگاه جذب شدند.

وی با بیان اینکه دانشجویان بورسیه همزمان با تحصیل در دانشگاه مهارت‌های لازم در صنایع را فرامی‌گیرند، ابراز کرد: پس از فارغ‌التحصیلی این دانشجوها نیازهای مورد نظر بخش صنعت را برآورده می‌کنند و در واقع، صاحبان صنایع متخصص مورد نیاز خود را تامین و هم امید به آینده را در دانشجو زنده می‌کنند.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود ابراز کرد: بورسیه دانشجویان در راستای متناسب‌سازی نیاز صنعتگران کشور به نیروی آماده به کار و همچنین امیدآفرینی در دانشجویان از اینکه پس پایان تحصیلات به کار مشغول می‌شوند، بسیار حائز اهمیت است.

وی به برگزاری کلاس‌های مجازی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: پس از اتمام همه‌گیری ویروس کرونا کلاس‌های درس دانشجویان حضوری شد، اما بخشی از زیرساخت‌ها از جمله خوابگاه‌های دانشجویی با مشکل روبرو بود.

رییس دانشگاه شاهرود: ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعتی جذب شدند

۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود غیربومی هستند

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این مرکز آموزشی و پژوهشی را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: سال ۱۴۰۱ بیش از چهار هزار ۱۰۰ دانشجوی این دانشگاه در خوابگاه‌ها اسکان داده شدند.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه در پنج مجتمع خوابگاه برادران و سه خوابگاه خواهران این تعداد دانشجو اسکان یافتند، افزود: امسال یکهزار و ۶۲۹ دانشجوی دختر و ۲ هزار و ۲۳۰ پسر در خوابگاه‌های زیر مجموعه این دانشگاه اقامت کردند.

وی از راه‌اندازی ۶ واحد خوابگاه متاهلی طی سال گذشته خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این واحدها به کمک خیران پنج میلیارد ریال هزینه شد.

ایزدی‌فر با اشاره به خریداری یک خوابگاه استیجاری با هزینه ۵۰ میلیارد ریال، اظهار کرد: نیمی از این مبلغ را خیران و چند شرکت صنعتی شاهرود و بخش دیگری از صندوق دانشجویان کشور به عنوان وام تامین شد.

وی ابراز کرد: ۲۷ دانشگاه صنعتی در کشور فعال هستند که بر اساس رتبه بندی دانشگاه شاهرود در رتبه ششم قرار دارد.

دانشگاه صنعتی شاهرود، قطب علمی در حوزه مهندسی معدن

وی با اشاره به اینکه قطب‌های علمی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین می‌شود، ابراز کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود قطب علمی حوزه مهندسی معدن در کشور است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود از کسب مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت: جذب ۳۰ دانشجوی خارجی در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه صنعتی شاهرود دارای چهار پردیس، ۱۴ دانشکده و بیش از هشت هزار و ۲۰۰ دانشجو و ۳۴۰ عضو هیات‌ علمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha