۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 2220
کد خبر: 85346629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آثار برگزاری کنگره ملی شهدا به صورت محسوس در زندگی مردم نمایان شود

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: امسال باید کنگره ملی به نوعی برگزار شود که آثار آن به صورت محسوس در زندگی مردم نمایان باشد چون شهدا در محاسبات خود خداوند را پررنگ دیدند و همین فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد روز یکشنبه در نشست مشترک هماهنگی برگزاری کنگره ملی شهدا و ستاد پشتیبانی کاروان‌های راهیان نور بیان کرد: مهمترین شاخصه شهدای عزیز توکل به خداوند و اهل بیت (ع) بود و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز برگزاری مستمر برنامه‌های راهیان نور و توجه به فرهنگ شهید و شهادت در کل کشور است.

وی افزود: بی شک اگر این فرهنگ در جامعه سایه‌افکن شود و جوانان با فرهنگ شهید و شهادت آشنا شوند به نوعی با فرهنگ عاشورا به عنوان زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) آشنا شده‌اند.

مسئول کنگره ملی شهدا در خوزستان به بخشی از اقدامات کمیته‌های مختلف جهت برگزاری این کنگره ملی اشاره کرد و گفت: هماهنگی برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان خوزستان به روزهای پایانی نزدیک می‌شود که خوشبختانه با هم‌افزایی دولت و نیروهای مسلح و سایر مجموعه ها، اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است.

سردار محمد علیپور افزود: همچنین در زمینه هماهنگی با مدیران اجلاسیه به صورت کامل اقدامات لازم انجام شده و شورای سیاستگذاری ستاد کنگره نیز تشکیل شده است.

مسئول کنگره ملی شهدا در خوزستان تصریح کرد: تشکیل ۲۵ کمیته تخصصی و دبیرخانه دائمی، ایجاد بانک اطلاعات و آمار و اسناد دفاع مقدس، بازسازی عکس شهدا و چاپ عکس شهدا ، سرکشی به خانواده شهدا توسط دولت، نیروهای مسلح و بنیاد شهید، دیوار نگاری و نصب تابلوی شهدا و کنگره در فضای شهری، نصب تندیس و نماد شهدا، تولید مستند، انیمیشن و سرود ویژه کنگره و تولید و چاپ ۱۹۷ کتاب دفاع مقدس از اقدامات مهم برای برگزاری این کنگره ملی است.

وی بیان کرد: برای برپایی نمایشگاه بزرگ با موضوع دفاع مقدس و انجام عملیات‌های میدانی نیز اقدامات لازم انجام شده و نیروهای مسلح و دولت به صورت همزمان بایکدیگر در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

سردار علیپور گفت: برگزاری و اجرای جشنواره فرهنگی، علمی و هنری، فعالیت در فضای مجازی و ایجاد جریان‌سازی مردمی نیز از دیگر اقدامات لازم جهت برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان بوده است.

وی یادآور شد: در مجموع از ۸۰ درصد انتظارات ، ۶۰ درصد برآورده شده است که ادامه کار تا اسفندماه به پایان می‌رسد و باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، پیشنهاد می‌شود این کنگره ملی بین یکم تا پنجم اسفندماه برگزار شود.

کنگره ملی شهدا در هفته اول اسفندماه برگزار می شود

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: تهیه و تولید فیلم از سردار شهید علی هاشمی، سردار شهید بقایی و بانوان پشتیبان جبهه در هویزه و شهدای غواص نیز در مرحله پایانی است.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: همچنین راه اندازی یک سایت برای تجمیع آثار تولیدی کنگره در دستور کار است.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان تصریح کرد: کنگره ملی شهدا در تهران، بهمن ماه برگزار می شود و پیشنهاد می‌کنیم که این کنگره ملی در خوزستان در سوم اسفندماه، برگزار شود اما پیش از آن نیز جلسات هماهنگی بیشتری برای تاریخ دقیق کنگره ملی شهدا برگزار می‌شود.

برگزاری یک هزار و ۶۰۸ جشنواره فرهنگی در سطح مدارس خوزستان

همچنین مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تاکنون یک هزار و ۶۰۸ جشنواره فرهنگی در سطح مدارس استان برگزار شده و در کنار آن نیز زنگ انشا، خواندن وصیت‌نامه و برنامه‌های فرهنگی برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ یادواره پیش بینی شده را تا اسفندماه سال جاری برگزار کنیم.

رییس سازمان مدیرت و برنامه ریزی خوزستان نیز گفت: در کمیته طرح و برنامه ، اقدامات کمیته‌ها نهایی و دامنه عملکردها مشخص شده و پس از آن اعتبارات مورد نیاز تامین شود.

مهرداد نیکو ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با مجموعه‌های مختلف برای تامین اعتبارات این کنگره ملی صورت گرفته است.

در پایان این جلسه از تابلوی شهدای مدافع حرم شامل تصویری از ۷۶ شهید مدافع حرم خوزستان به همراه سردار شهید حاج قاسم و شهید ابومهدی مهندس، رونمایی شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha