بحران مهاجرتی در ایالات متحده؛ بیش از ۲ میلیون مهاجر در دوران بایدن وارد آمریکا شدند

تهران-ایرنا- واشنگتن پست با استناد بر یک گزارش جدید نوشت: اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا با اجازه به طیف گسترده‌ای از خانواده‌های مهاجران و گروه‌های بزرگسال، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مهاجر را در دولت "جو بایدن" از مرز جنوبی وارد این کشور کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این روزنامه آمریکایی افزود: آماری که به تازگی و برای اولین بار از سوی وزارت امنیت داخلی منتشر شد، آنچه را که به گفته مقامات اداره گمرک و محافظت مرزی فشار ناشی از عبور مهاجران از مرز آمریکا و مکزیک است، نشان می دهد.

آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا این هفته افزایش این تعداد از مهاجران را تأیید کرد و گفت که مهاجران بازداشتی آزاد شده در مراحل تبعید قرار می گیرند. وی با این حال گفت که اخراج افرادی که واجد شرایط ماندن نیستند بسیار طول می کشد و از کنگره خواست تا بودجه این سازمان را افزایش دهد.

داده های وزارت امنیت داخلی نشان می‌دهد که بیش از چهار میلیون نفر که از گذرگاه های مرزی عبور کرده اند طی سه سال گذشته به کشورهای خود بازگردانده یا از آمریکا خارج شده‌اند.

ارین هیتر سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه ای گفت که از ماه می تا سپتامبر، بیش از هر دوره پنج ماهه دیگری در دهه گذشته مهاجران اخراج شده اند.

ارقام موجود در این گزارش توسط دفتر جدید آمار امنیت داخلی آژانس تهیه شده است؛ دفتری که سال گذشته برای ارائه داده های بیشتر به مردم در زمانی که مهاجرت به عنوان یک مسئله سیاسی اصلی در سراسر کشور تبدیل شد، ایجاد شده است.

آمار مهاجرانی که در گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا آمده است شامل تقریبا ۳۶۵ هزار خردسال بدون همراهی نمی شود که این آژانس از سال ۲۰۲۱ با آنها مواجه شده و به وزارت بهداشت و خدمات انسانی منتقل شده اند.

خانواده های مهاجری که از مرز آمریکا و مکزیک عبور می کنند در دهه گذشته افزایش یافته است و آنها نگرانی خاصی را برای مقامات مهاجرت فدرال ایجاد کرده اند، زیرا مراکز بازداشت برای بزرگسالان ساخته شده اند و دادگاه های فدرال محدودیت هایی را برای مدت زمانی که مقامات می توانند کودکان را بازداشت کنند، اعمال کرده اند.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن به بازداشت خانوادگی مهاجران پایان داد زیرا به گفته مقامات، کودکان نباید در بازداشت باشند، اما این بدان معنا بوده که سفر خانوادگی شانس مهاجران برای ورود به آمریکا افزایش می دهد.

بسیاری از خانواده‌ها برای رسیدن به مرز از جنگل‌های خطرناک و مناطق جرم‌خیز سفر می‌کنند و کودکان اغلب بیمار و با وزن کم به آنجا می‌رسند. برخی از کودکان در سفر و در بازداشت در ایالات متحده جان خود را از دست می دهند.

گزارش اخیر شامل براوردها درباره تعداد مهاجرانی نمی شود که از مرز آمریکا عبور کرده اند اما بازداشت نشده اند. به این افراد به عنوان فراری اشاره می شود.

اداره گمرک و کنترل مرزی آمریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۶۰۰ هزار نفر از این افراد و در سال ۲۰۲۱ میلادی ۳۸۹ هزار نفر را بر اساس گزارش مه ۲۰۲۳ دفتر بازرس کل وزارت امنیت داخلی آمریکا بازداشت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha