۱۳میلیون مهاجر غیرقانونی در مکزیک؛ ورود به آمریکا شاید وقتی دیگر

تهران- ایرنا- «موسسه ملی مهاجرت» (INM) مکزیک اعلام کرد طی ۵ سال گذشته، بیش از ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به طور غیر قانونی وارد این کشور آمریکای لاتین شدند تا از طریق این «خطرناک‌ترین مسیر مهاجرت زمینی در جهان» خود را به آمریکا برسانند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، داده‌های موسسه ملی مهاجرت مکزیک نشان می‌دهد که در پنج سال گذشته، به طور متوسط ۲۱۴ هزار و ۱۶۱ نفر در هر ماه و بیش از هفت هزار و ۱۰۰ نفر روزانه وارد این کشور آمریکای لاتین شده‌اند که این جریان انسانی بسیار فراتر از ظرفیت نهادهای مهاجرتی مکزیک برای ارائه سرپناه مناسب برای مهاجران است.

آمار موسسه ملی مهاجرت مکزیک، یکسال پس از آن منتشر می‌شود که بیش از ۴۰ مهاجر در مرکز نگهداری سیوداد خوارس (Ciudad Juárez) در منطقه مرزی با تگزاس آمریکا، در جریان آتش‌سوزی جان باختند؛ حادثه‌ای جنجال برانگیز که نیروهای نگهبانی مهاجرت با قفل کردن درها و با چشم پوشی بر خطر مرگ قریب الوقوع مهاجران، قربانیان را رها کردند.

بر اساس یک بیانیه رسمی، پس از این حادثه، موسسه ملی مهاجرت مکزیک، قفل درهای دسترسی به همه ایستگاه‌های مهاجرتی و اقامتگاه‌های موقت را حذف کرد و میله‌ها نیز از درها و پنجره‌ها برداشته شد.

با این حال، جریان مهاجران غیرقانونی ورودی به مکزیک، از ظرفیت مراکر پناهجویان این کشور به وضوح فراتر رفته است.

جریان بی‌سابقه مهاجرت سال‌های اخیر در این منطقه سبب شد تا مکزیک افزایش نزدیک به ۷۷ درصدی مهاجرت‌های غیرقانونی را در سال ۲۰۲۳ گزارش کرده و از حضور بیش از ۷۸۲ هزار مهاجر خارجی بدون مدرک شناسایی دراین کشور خبر دهد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز در سپتامبر گذشته (شهریور- مهر) مرز میان مکزیک و آمریکا را «خطرناک‌ترین مسیر مهاجرت زمینی در جهان» با بیش از ۶۸۶ مهاجر کشته یا مفقود در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha