۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85346810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه صهیونیستی: هیچ یک از اهداف جنگ غزه پس از سه ماه محقق نشده است

تهران- ایرنا- یک رسانه صهیونیستی اعتراف کرد که علی‌رغم ورود تجاوزات اسرائیل در نوار غزه به چهارمین ماه، ارتش این رژیم در دستیابی به تمامی اهداف ناکام مانده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «یدیعوت آحارنوت» در این باره نوشت: سه ماه از جنگ در غزه گذشته اما هیچ یک از اهداف جنگ محقق نشده است.

این رسانه گزارش داد: «جنگ پیامدهای غیرقابل باور مختلفی برای اسرائیل به همراه داشته است. جنگ بر امنیت شخصی، اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاست و امنیت عمومی تاثیر گذاشته است.»

بر اساس گزارش این رسانه صهیونیستی، اسرائیل در حال حاضر با مشکلاتی روبرو است که پیش از این شاهد آن نبوده است.

به گزارش ایرنا، جنگ غزه که از میانه مهرماه آغاز شده‌، اینک وارد چهارمین ماه خود شده‌است؛ جنگی که به رغم کشتار غیرنظامیان فلسطینی و شمار بالای شهدای غزه، برای رژیم صهیونیستی نیز پر هزینه بوده و بحران های متنوعی را برای آن به همراه داشته است.

در حالی که همواره نگاه‌ها به شکست اطلاعاتی و امنیتی رژیم دوخته شده، اما یکی از پیامدهای جدی جنگ غزه، متوجه اقتصاد این رژیم است که بسترساز تشدید فضای ابهام و فقدان قطعیت در اقتصاد اسرائیل است؛ موضوعی که نقش کلیدی در تشدید و تعمیق بحران‌ها علیه این رژیم ایفا می‌کند.

انتظار می‌رود که به موازات تداوم و تشدید جنگ غزه، بر وخامت اوضاع اقتصادی رژیم صهیونیستی نیز افزوده و جدا از فرار نیروی کار و نیز سرمایه‌های داخلی و خارجی، شاهد بلندتر شدن موج مهاجرت معکوس باشیم.

در این میان تدابیر سران رژیم صهیونیستی مبنی بر تزریق ۴۵ میلیارد دلار به بازار هم نتوانسته از عمق بحران کنونی بکاهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha