۲۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی استان اردبیل تحت معاینه دهان و دندان قرار گرفتند

اردبیل - ایرنا - معاون امور بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اعلام کرد: ۲۰ هزار دانش‌آموز پایه اول و دوم ابتدایی این استان تحت معاینه دهان و دندان قرار گرفتند.

دکتر محمد جعفرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، هدف از اجرای این طرح را که برای نخستین بار در کشور در مدارس ابتدایی استان اردبیل انجام شد، شناسایی کودکان با مشکلات حاد پوسیدگی دندان و درمان آنها ذکر کرد.

وی گفت: این طرح از اول مهرماه امسال شروع شده و در جریان آن تاکنون ۳۵۰ دانش‌آموز مبتلا به نقایص مینایی دندان شناسایی و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

معاون امور بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل هزینه درمان هر دانش‌آموز در اجرای این طرح را ۸۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح دانش‌آموزان دارای دندان پوسیده و مشکل‌دار خدمات دندانپزشکی رایگان دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: این دانش‌آموزان توسط مربیان بهداشت ۳۰ واحد اتاق بهداشت فعال در مدارس با همکاری کارکنان مرکز مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شناسایی شده‌اند.

دکتر جعفرزاده اضافه کرد: بر اساس بررسی اولیه و اعلام معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، ۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان حداقل ۲ دندان پوسیده دارند که برخی از آنها نیازمند دریافت خدمات تخصصی دندانپزشکی هستند.

وی از تداوم طرح‌ها و اجرای برنامه‌های جدید سلامت و خدمات پزشکی و بهداشتی برای دانش‌آموزان استان اردبیل در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۲۶۳ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر معلم و مربی آموزشی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha