۳۲۰ فقره وام ضروری به جامعه ایثارگران خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: ۹ ماه امسال ۳۲۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه در قالب وام ضروری به جامعه ایثارگران استان پرداخت شده است.

ابوالفضل نوفرستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات به میزان ۱۷۹ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال از صندوق قرض‌الحسنه شاهد پرداخت شده است.

وی گفت: امسال از محل جزء سه بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه مبلغ هزار و ۳۰ میلیارد ریال برای اشتغال ایثارگران اختصاص یافته که توسط پنج بانک عامل پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: این تسهیلات از طریق بانک‌های ملی، ملت، کشاورزی، رفاه کارگران و پست بانک پرداخت می‌شود که واجدین شرایط در حال معرفی برای تشکیل پرونده هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یادآور شد:همچنین طی ۲ سال گذشته در مجموع هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال تسهیلات مسکن با سرانه بین ۲ تا چهار میلیارد ریال به جامعه ایثارگران استان پرداخت شده است.

وی گفت: درخصوص مسکن جامعه ایثارگری آن دسته از افرادی که بند «جیم» آنها قرمز نیست، در تمامی شهرستان‌ها برای نهضت ملی مسکن مشکل نداشتند اما در شهرستان بیرجند به دلیل محدودیت زمین، به صورت طبقاتی ظرفیت فراهم شده که افراد در صورت تمایل به ساخت خانه حیاط‌دار می‌توانند متقاضی دریافت زمین در شهرهای مجاور باشند.

نوفرستی همچنین با اشاره به اجرای طرح سپاس از ابتدای امسال در استان افزود: در قالب این طرح تاکنون هفت هزار و ۳۵۳ مورد دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان در استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: احراز ایثارگری و صدور کارت، ارائه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن، مناسب‌سازی زیست‌بوم شخصی جانبازان و خانواده شهدا، ساماندهی گلزار شهدا، مشاوره‌های فردی و گروهی، مددکاری اجتماعی، اجرای طرح سپاس، پوشش عمر و حوادث غیرمترقبه، بهداشت و درمان، پوشش همگانی بیمه تکمیلی درمان ایثارگران و کمیسیون‌های پزشکی از اموری است که  در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری می‌شود.

استان خراسان جنوبی در دوران هشت سال دفاع مقدس هزار و ۸۲۳ شهید، چهار هزار و ۷۳۰ جانباز و ۲۴۱ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha