بنیاد شهید از ساخت فیلم با موضوع ایثار و شهادت حمایت می‌کند

بیرجند - ایرنا - معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حمایت از تولیدات فاخر در حوزه ایثار و شهادت مورد تاکید است و تا ۵۰ درصد هزینه ساخت فیلم‌های سینمایی در این زمینه را پرداخت می‌کنیم اما باید فیلمنامه قوی ارایه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد صادق هاشمی عصر سه‌شنبه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد افزود: در این زمینه حتی به یک مورد هم نباید اکتفا کرد بلکه همزمان می‌توانیم در حوزه کتاب هم سرمایه‌گذاری کنیم و دیگر زمینه‌ها همچون شعر، نقاشی و موسیقی حمایت می‌شود.

وی اظهار کرد: تولید آثار هنری از تاکیدات مقام معظم رهبری است لذا بنیاد شهید برای چنین تولیداتی آماده سرمایه‌گذاری است و هیچ محدودیت مالی نداریم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ماندگاری آثار هنری نیازمند اثرگذار بودن آنهاست گفت: کتاب‌ها و فیلم‌ها باید محتوای مناسب و ماندگار داشته باشند و در سطح استان‌ها قطعا این موارد حمایت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات ملی باید در استان‌ها هزینه شود تا شاهد کار عملیاتی باشیم ادامه داد: انجام چند اقدام ویژه و فاخر مورد انتظار است و امیدواریم آثار ملی در خراسان جنوبی تولید شود که برای همه مردم ایران قابل استفاده باشد.

هاشمی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر رویکردهای این نهاد ذکر کرد و گفت: مکتب امام حسین (ع) به واسطه مردمی بودن آن زنده مانده و رویه مردمی سازی امور در بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفته است.

وی افزود: حلقه‌های میانی را برای انجام فعالیت‌های بنیاد تقویت می‌کنیم و امیدواریم شاهد اقدامات اثرگذار باشیم زیرا هرجا مردم به صورت خودجوش حضور داشتند، برنامه‌ها موثرتر و با هزینه کمتر بوده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به درخواست‌های مطرح شده در این نشست گفت: برای احداث مرکز فرهنگی در گلزار شهدای بیرجند اگر مشارکت شورای شهر و شهرداری جلب شود در زمینه تجهیزات کمک خواهیم کرد اما باید زیرساخت از جمله فیبر نوری فراهم شود.

وی ادامه داد: چاپ کتاب وصیت نامه شهدا هم مورد حمایت قرار می‌گیرد و محدودیتی در این حوزه نداریم بلکه باید محتوای آن در قالب چارچوب مشخص شده باشد.

هاشمی گفت: در رابطه با احداث دهکده نشاط چون قبلا مجموعه ایثار در استان خراسان جنوبی راه اندازی شده به نظر می‌رسد موازی کاری است اما توسعه مجموعه فرهنگی و رفاهی ایثار می‌تواند در برنامه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) که روز تکریم مادران و همسران شهدا نام دارد گفت: حاصل تربیت این بانوی بزرگوار چهار فرزند از جمله حضرت عباس (ع) بود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: اطاعت از ولی امر را حضرت عباس از مادرش فراگرفت و همواره امام حسین (ع) را مولای خود می‌خواند از این رو باید دید در مسئولیت‌هایی که داریم چقدر سپر ولی امر خود هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: برش استانی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی درخصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت الزامی است و برنامه‌ها نیز با نظارت کامل دنبال می‌شود.

ابوالفضل نوفرستی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای گرامیداشت روز جانباز ادامه داد: امسال باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند تا بتوانیم همایش باشکوه را در مرکز استان برگزار کنیم.

وی گفت: براساس دستورالعمل جدید به همه افرادی که حداقل ۶ ماه سابقه جبهه دارند پنج درصد جانبازی تعلق می‌گیرد که آمار ورودی به بنیاد شهید را افزایش می‌دهد و نیازمند اعتبار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی عنوان کرد: درصدی برای سنوات اسارت آزادگان در نظر گرفته نشده و مورد اعتراض آزادگان و ایثارگرانی است که سال‌ها در اسارت بوده‌اند.

وی با اشاره به ساخت سریال و فیلم سینمایی درباره شهدای شاخص خراسان جنوبی گفت: فیلمنامه «پابرهنه در میدان مین» تهیه شده است که نیاز به پیگیری دارد.

نوفرستی اظهار کرد: انتظار می‌رود پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مدارس در زمینه موضوعات مرتبط با شهدا تعریف شود تا بتوانیم در تبیین سبک زندگی شهدا گام‌های موثری برداریم.

وی افزود: برگزاری کنگره شهدای غریب اسارت در دستور کار بوده و اقدامات خوبی تاکنون انجام شده همچنین موزه آزادگان اولین بار در استان تاسیس شده و تجهیز آن نیازمند اعتبارات است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی همچنین خواستار ساخت نماد مناسب برای بوستان آزادگان بیرجند شد و گفت: رسیدگی به این فضا در کاهش آسیب‌ها نیز اثرگذار است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در سفر به بیرجند، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، شرکت در مراسم تکریم مادران و همسران شهدا، نشست با تشکل‌های شاهد و ایثارگر و حضور در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان را در برنامه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha