فیلم | سه‌هزار و ۶۲۴ نقطه اخذ رای ، آماده برگزاری انتخابات در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: سه هزار و ۶۲۴ نقطه أخذ رأی آماده برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در این استان شده است.

احسان یاوری روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان اظهار کرد: در انتخابات امسال یک هزار و ۶۵۴ صندوق اخذ رای به شکل ثابت و سیار تعیین شده که حدود ۱۶۰ صندوق نیز به نسبت دوره گذشته افزایش یافته و نشان دهنده رشد ۱۳ درصدی است.

وی افزود: امسال در پیش ثبت نام انتخابات یک هزار و ۱۰۱ نفر متقاضی داشتیم که ۵۶۹ نفر از آنها داوطلب شده و ۳۸۰ نفر از آنان تایید و در نهایت ۲۸۴ نفر در هیات نظارت تایید شدند.

رییس ستاد انتخابات لرستان تاکید کرد: داوطلبان احراز صلاحیت نشده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت دارند روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ دی ماه اعتراض خود را ثبت تا مورد رسیدگی قرار گیرد ، ۲۰ بهمن ماه اسامی نهایی نامزدها از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اطلاع رسانی خواهد شد و تایید صلاحیت نامزدهای خبرگان نیز چهارم بهمن ماه اطلاع رسانی خواهد شد.

یاوری ادامه داد: مهم‌ترین رکن در برگزاری انتخابات آرام رعایت کردن اصول بی‌طرفی از سوی مجریان است که در این راستا دولت سیزدهم نگاهی عادلانه داشته و تمامی امکانات تقسیم شده است.

وی بیان کرد: براساس ماده ۱۳ قانون انتخابات چنانچه دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات درخواست امکانات و تجهیزاتی داشته باشند، وظیفه و تکلیف قانونی دستگاه مربوطه بوده که امکانات لازم را فراهم کنند و هرگونه سرپیچی در این زمینه تخلف است.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: انتخابات امسال مهمترین موضوع سیاسی و ملی کشور است و مقام معظم رهبری نیز در ابتدای سال به مساله انتخابات اشاره و در سخنرانی های خود همواره مورد تاکید قرار داده اند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نیز روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با ۱۲ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha