۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85348539
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رشد ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در شهرستان ملایر

۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبر: 85348539
رشد ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در شهرستان ملایر

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان از ۱۹۹ شعبه در دوره قبل به ۲۲۰ شعبه برای انتخابات امسال افزایش یافت که ۱۰ درصد رشد دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز سه‌شنبه در جلسه ستاد انتخابات شهرستان ملایر اظهار کرد: به منظور تسهیل در حضور و مشارکت پرشور مردم در این دوره از انتخابات، تعداد شعب اخذ رای در این دوره از انتخابات افزایش یافت و در تمامی نقاط جمعیتی این شهرستان شعبه سیار حضور خواهد یافت.

وی افزود: در نقاطی از شهرستان که احساس کردیم نیاز به استقرار شعبه اخذ رای است و حتی نقاطی که در طول ۴۵ سال گذشته هیچ شعبه‌ای نداشتند، شعبه‌های ثابت و سیار را پس از بررسی و مذاکرات لازم، افزایش دادیم.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: در هر مکانی همچون خوابگاه‌ها، پادگان‌ها، زندان، کارخانه‌ها، شهرک‌های صنعتی، تفرجگاه‌ها و بازار که تجمع مردمی داریم، شناسایی شد و شعبه‌های سیار طبق زمان‌بندی مشخص در این مناطق حاضر می‌شوند که افزایش تعداد شعب، مشارکت خوب مردم را به دنبال دارد.

اسماعیلی افزود: برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن، رقابتی و با حضور حداکثری مردم از ماه‌ها پیش مقدمات و تهمیدات لازم انجام و از خردادماه بعد از ابلاغه‌های ستاد انتخابات کشور، ستاد انتخابات این شهرستان شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله هیات‌های اجرایی در سه بخش و شهر ملایر و کمیته‌های لازم تشکیل شد و همکاری بسیار نزدیک و تعامل سازنده‌ و یک وفاق کم سابقه‌ای بین دست‌اندرکاران انتخابات، هیات اجرایی و نظارت و همه عوامل وجود دارد.

وی با بیان اینکه هیات بازرسی نیز شکل‌ گرفت و در مرحله تعیین بازرسان و سربازرسان هستیم، ادامه داد: تا به امروز مراحل مختلف انتخابات از مرحله پیش ثبت‌نام تا ثبت‌نام نهایی و بررسی صلاحیت‌ها، روند خوبی دارد و ملایر مهیای برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم است.

رشد ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در شهرستان ملایر

صلاحیت ۵۹ داوطلب نمایندگی مجلس در ملایر تایید شد

معاون استاندار همدان گفت: از ۹۶ داوطلبی که به این مرحله رسیدند، صلاحیت ۵۹ نفر از آنها محرز شد و ۳۶ نفر صلاحیت آنها تایید نشد و یک نفر نیز انصراف داد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه صلاحیت نمایندگان فعلی ملایر تایید و از جمع نمایندگان ادوار یک نفر رد صلاحیت شد، افزود: داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید یا احراز نشده، به مدت سه روز از ۱۷ تا ۱۹ دی برای اعتراض فرصت دارند و بر اساس جدول زمان‌بندی، این اعتراض‌ها توسط شورای نگهبان به مدت یکماه تا ۱۹ بهمن بررسی مجدد می‌شود.

به گفته وی؛ در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش قابل قبولی در ثبت‌نام‌ داوطلبان و تایید صلاحیت‌ها داشتیم که نشانه پویایی و نشاط ملموسی در انتخابات و حضور سلایق، جریان‌ها و گرایش‌های مختلف سیاسی این دوره از شهرستان هستیم.

فرماندار ویژه ملایر حضور داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در این دوره از انتخابات نسبت به تمام دوره‌های انتخاب این شهرستان بی‌سابقه خواند و بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز با رعایت تمامی جوانب در دستور کار است.

اسماعیلی یادآور شد: این دوره از انتخابات اولین انتخاباتی است که با قانون جدید برگزار می‌شود و لازمه آن این است که داوطلبان و دست‌اندرکاران انتخابات اشراف کامل به قانون جدید انتخابات داشته باشند و در این راستا تاکنون چندین دوره آموزشی برگزار شده و در روزهای باقیمانده حجم بیشتری از آموزش‌ها در دستور کار است.

همه برای مشارکت حداکثری تکلیف داریم

وی گفت: یکی از موضوعات مهمی که پررنگ‌تر از سال‌های قبل است، ورود زودهنگام رهبر معظم انقلاب به بحث انتخابات و مشارکت حداکثری است و اخیرا نیز در دیدار با مردم کرمان و خوزستان فرمودند «هر کسی با انتخابات مخالفت کند، با اسلام و جمهوری اسلامی مخالفت کرده است».

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه همه اقشار مردم و مجریان برگزاری انتخابات برای مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه تکلیف دارند، افزود: مساله مهم جهاد تبیین با اقشار مختلف، گروه‌ها و اصناف از ماه‌ها قبل در ملایر شروع شده و در حال برگزاری است و در روزهای آتی شدت خواهد گرفت.

اسماعیلی با اشاره به اینکه آمادگی بسیار خوبی برای برگزاری انتخابات داریم و تعامل خوبی شکل گرفته، خاطرنشان کرد: با مجموعه تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات خواهیم بود و مردم شهرستان ملایر همپای سایر هموطنان مشارکت حداکثری را در انتخابات رقم خواهند زد.

به گزارش ایرنا؛ استان همدان با ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است همچنین شمار نمایندگان همدان در مجلس خبرگان رهبری ۲ نفر است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

شهرستان ملایر دارای بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha