۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85348717
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸۰ درصد گزش سگ‌ها در قزوین از حیوانات صاحب‌دار است

قزوین - ایرنا - سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: ۸۰ درصد از گازگرفتگی‎‌هایی که از سوی سگ‌ها اتفاق می‌افتد مربوط به حیوانات صاحب‌دار بوده و فقط ۲۰ درصد آن‌ها مربوط به سگ‌های بلاصاحب است.

مهدی امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب اظهار کرد: معضل گزش سگ‌های ولگرد و خطر انتقال بیماری هاری بسیار مهم بوده و برای رفع این مشکل به شکل مداوم در کارگروه بیماری‌های واگیر استان قزوین برنامه ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار قلاده سگ ولگرد از ابتدای سال جاری تاکنون زنده‌گیری شده و به کمپ‌های نظارت ویژه نظارتی منتقل شده است، تصریح کرد: سگ‌های ولگرد پس از انتقال به کمپ با نظارت اداره دامپزشکی معاینه می‌شوند و اگر بیماری خاصی نداشته باشند به مرحله عقیم‌سازی رفته و بعد از تزریق واکسن هاری و سپری کردن دوره نقاهت با اجازه اداره محیط زیست پلاک‌گذاری و رهاسازی می‌شوند.

امینی تصریح کرد: کمپی تحت عنوان حامی واقع در جاده بویین‌ زهرا، به عنوان نخستین کمپ ساماندهی سگ‌های ولگرد شناخته می‌شود که از سال ۹۴ تاکنون فعال است و سگ‌های ولگرد بعد از زنده‌گیری به این کمپ منتقل می‌شوند.

این مسوول عمده معضل کنترل جمعیت حیواناتی که ناقل بیماری هستند را بیشتر در نواحی منفصل شهری عنوان کرد و گفت: نواحی مثل مشعلدار، محمودآباد، اسماعیل‌آباد و غیره از عمده کانون‌هایی هستند که جمعیت سگ‌های ولگرد در آنجا بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha