۲۰ دی ۱۴۰۲، ۰:۰۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85349262
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقام آمریکایی مخالف حمایت دولت بایدن از جنگ :  سیاست واشنگتن در مورد جنگ غزه تغییر نمی‌کند

هران-ایرنا- "طارق حبش" از مقامات دولت آمریکا که در مخالفت با حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی استعفا کرد ، اعلام کرد که سیاست واشنگتن به اسرائیل اجازه می‌دهد به جنگ خود علیه فلسطینی‌ها ادامه دهد و این سیاست در مورد جنگ غزه تغییر نخواهد کرد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، دستیار ویژه دولت بایدن در وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه با شبکه "الجزیره" قطر گفت، واضح است که پیام و سیاست این دولت تغییر نمی‌کند. ما همچنان در اعتراف به انسانیت و حق زندگی برای فلسطینی‌ها کوتاهی می‌کنیم.

حبش گفت: «دولت در سه ماه گذشته از لفاظی خطرناکی استفاده کرد که اجازه سطح تخریب نوار غزه و نابودی زندگی میلیون‌ها نفری که در آن زندگی می‌کنند را ممکن کرد.»

حبش که یک آمریکایی فلسطینی الاصل است، اولین منصوب سیاسی از دولت بایدن است که استعفای خود را به رسانه‌ها رساند و نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد.

وی با اعلام استعفای خود از سمت مشاور دفتر برنامه ریزی نوشت: من نمی‌توانم سکوت کنم زیرا این دولت چشم خود را بر جنایاتی که علیه جان بی‌گناهان فلسطینی انجام می‌گیرد، بسته است. وی افزود: امیدوارم با رئیس جمهور و افرادی که در حال اتخاذ تصمیمات سیاسی در مورد این موضوع هستند برخورد شود چون این تصمیمات زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یک روز قبل از استعفای حبش، ۱۷ کارمند دولت با امضای نامه‌ای سرگشاده خواستار آتش بس و شرطی کردن کمک نظامی به اسرائیل شدند. در نامه آن‌ها از بایدن خواسته شد تا گام‌های مشخصی برای پایان دادن به حمایت از رژیم آپارتاید، اشغال و پاکسازی قومی در نوار غزه بردارد.

البته این موارد تازه‌ترین انتقادات در داخل دولت بایدن است. ماه گذشته، گروهی از مقامات دولتی صورت خود را با ماسک مخفی کردند و در مقابل کاخ سفید در حمایت از آتش‌بس تظاهرات کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha