سناتورهای جمهوری خواه به دنبال غیرقانونی کردن حمایت از غزه در خیابان های آمریکا

 نیویورک – ایرنا- سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکاحامی رژیم اسرائیل قصد دارند حمایت از آتش بس در غزه را  که همراه با مسدود کردن خیابان های آمریکا باشد، در این کشور غیر قانونی کنند.

به گزارش ایرنا، تام تیلیس و مارشا بلکبرن در جمهوری خواه از کارولینای شمالی و تنسی «طرح خیابان‌های باز و ایمن» را ارائه کرده اند، که «ممانعت، تاخیر یا تاثیرگذاری عمدی بر تجارت از طریق مسدود کردن یک جاده عمومی یا بزرگراه» را جرم فدرال می‌داند.

این سناتورها اعلام کردند که این «پاسخ مستقیم به تاکتیک‌های افراطی معترضان طرفدار فلسطین است که عمداً جاده‌ها و بزرگراه‌ها را در سراسر آمریکا مسدود می کنند.»

قانونگذاران فدرال قویا از حق رژیم اسرائیل در دفاع از خود حمایت کرده اند اما بعد از دو ماه از بمباران غزه توسط این رژیم و کشتار بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم، آنها با فشارهای فزاینده ای برای اعمال فشار جهت پایان دادن به این تهاجم مواجه هستند.

سناتورهای آمریکایی حامی اسرائیل به دنبال غیرقانونی کردن حمایت از غزه در خیابانهای آمریکا

در ماه نوامبر، معترضان به سیاست های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از اسرائیل که خواستار آتش بس در غزه بودند، آزادراه دورهام در کارولینای شمالی را در ساعات شلوغی مسدود کردند.

حامیان آتش بس در غزه، اواخر ماه گذشته نیز راه های دسترسی به فرودگاه در شهر نیویورک و لس آنجلس را مسدود کردند.

حامیان آتش بس در غزه در آمریکا، همچنین برخی از رویدادهای مهم به مناسبت تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی از جمله مراسم روز شکرگذاری در نیویورک را مختل کردند.

بر اساس گزارش تارنمای گروه فعالان ائتلافی "آنسر" که از بزرگترین گروه‌های ضدجنگ در آمریکا است، جنبش «به‌خاطر فلسطین تعطیل کنید» نیز متشکل از چندین گروه حامی فلسطین، «سازمان‌دهی اقداماتی برای تحریم، اختلال و برپایی تظاهرات در مراکز خرید آمریکا در ۲۳ دسامبر (۲ دی)» را برعهده داشت.

اعتراضات در آمریکا در پی حمایت های آشکار دولت جو بایدن از رژیم اسرائیل و جنگ تل آویو علیه مردم غزه و وتوی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری در غزه است، همچون دیگر نقاط جهان افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha