۲۰ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85349308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کاهش حضور مزدوران صهیونیست در جنگ غزه

۲۰ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۲
کد خبر: 85349308
کاهش حضور مزدوران صهیونیست در جنگ غزه

تهران- ایرنا- شمار اروپایی‌ها و آمریکایی‌های صهیونیست که برای جنگ علیه مقاومت فلسطین عازم غزه شده بودند، به علت درگیری های شدید با مقاومت فلسطین و کشته شدن بسیاری از آنها، رو به کاهش است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، به دنبال عملیات طوفان الاقصی که اعتبار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را بر باد داد، هزاران یهودی با تابعیت کشورهای اروپایی و آمریکایی از جمله مکزیک عازم اراضی اشغالی برای جنگ با فلسطینیان شدند. برخی رسانه های غربی و محافل یهودی در پایتخت هایی مانند پاریس و بروکسل برآورد کردند که بیش از ده هزار نفر به سرزمین های اشغالی برای جنگ علیه حماس رفته‌اند.

به نوشته رای الیوم، کشورهای غربی مانع از رفتن آنها نشدند. روسیه خروج تعدادی از مزدوران از اوکراین و رهسپار شدن آنها به سمت اراضی اشغالی را تایید کرده بود. بسیاری از این افراد در کشتار فلسطینی ها و آواره کردن آنها در غزه و تا درجه کمتری در کرانه باختری سهیم بودند.

رای الیوم نوشت: شواهد و نشانه ها از توقف جذب افراد داوطلب به رژیم صهیونیستی حکایت دارد و این به علت نبرد سنگین و حماسه ای است که مقاومت فلسطین از خود نشان داده است.

این رسانه ادامه داد: ده‌ها نفر از این افراد داوطلب در درگیری ها کشته شده‌اند و این طبق آماری است که محافل صهیونیست در بروکسل اعلام کرده اند. فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی اجازه مشارکت این افراد را در درگیری ها نمی‌دهد تا شمار کشته شدگان آنها افزایش نیابد.

بر اساس این گزارش، با توجه به دشواری جنگ برای این افراد به علت غافلگیری های نظامی رزمندگان حماس و دیگر گروه‌های مقاومت، نقش این افراد از تعمیر و نگهداری سلاح و کمک به رسیدگی به مجروحان و همیار پلیس فراتر نمی رود.

پیشتر نهاد هندی موسوم به دیده بان حقوق بشر از هلاکت ۴ مزدور هندی در جنگ غزه خبر داده و اعلام کرده بود: ۲۱۵ مزدور هندی در تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حضور دارند.

رسانه ها همچنین به هلاکت ۷ مزدور اوکراینی در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین در محله «الشجاعیه» شهر غزه خبر داده بودند.

بر اساس گزارش های رسانه ای، هزاران مزدور فرانسوی در کنار مزدورانی از انگلیس، آلمان و کشورهای آفریقایی در حال نبرد با مبارزان فلسطینی در غزه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha