۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85352150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه صهیونیستی: اسرائیل در حفره عمیق جنگ بدون چشم‌انداز گرفتار شده است

تهران- ایرنا- رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به ناکامی رژیم اسراییل در جنگ صد روزه علیه غزه اذعان کرد و نوشت که رژیم صهیونیستی در حفره ای عمیق و بدون چشم انداز جنگ گرفتار شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، اذعان به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و عدم دستاورد در جنگ علیه مردم فلسطین در غزه با گذشت ۱۰۰ روز از جنگ و نیز ناتوانی در جنگ جدید با حزب الله ادامه دارد و این به سبب خسارات و تلفات سنگینی است که این رژیم در کوتاه مدت و دراز مدت خواهد پرداخت.

در این راستای رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» آورده است: اسرائیل در حفره عمیق به علت جنگ بدون چشم انداز گرفتار شده است. اوضاع در سایه شکست در تحقق اهداف جنگی که به راه افتاده، به کدام سمت و سو پیش می رود؟ اسرائیل آماده جنگ با حزب الله نیست.

یدیعوت آحارنوت در مقاله ای با عنوان «چگونه از چاله ای که در آن افتاده ایم، خارج شویم؟»، می نویسد: اسرائیل گرفتار شده و به دنبال این است که چگونه بر دشمن غلبه کند. مشخص نیست که چگونه باید اسیران را برگردانیم و جنگ را به پایان ببریم.

این رسانه صهیونیستی می افزاید: پس از سه ماه، آنچه سران اسرائیل به ما وعده می‌دهند، جنگ است و جنگ. اسرائیلی‌ها به دنبال راهکاری هستند، اما کابینه راه خود را می رود. نتانیاهو اهدافی را برای جنگ تعیین کرده که توان دست یابی به آن نیست و از این رو جنگ بی پایانی را به پیش می‌برد.

به نوشته این روزنامه، اوضاع پس از سه ماه جنگ به کجا پیش می‌رود؟ در هفتم اکتبر، اسرائیل در حفره عمیقی گرفتار شد و سئول این است که چگونه از آن خارج شویم؟ خروج از این حفره یعنی بازگردانیدن اسیران و بازسازی شهرک‌های ویران شده و احساس امنیت ساکنان جنوب و شمال و آزاد کردن نظامیان ذخیره و تلاش برای پایان جنگ. این چالش ساده ای نیست.

یدیعوت آحارنوت ادامه می دهد: طی سه ماه گذشته اخباری از شکست حماس می شنویم، اما این اخبار واقعی نیست و هنوز فاصله زیادی تا نابودی حماس وجود دارد. انفجار یک تونل به منزله نابودی توان نظامی حماس نیست. حتی به فرض که «یحیی السنوار» (رهبر حماس در غزه) یا «محمد الضیف» (فرمانده گردان‌های القسام) یا هر دو هم از بین بروند، باز هم نتایج جنگ تغییر نخواهد کرد و جایگزینی برای آنها پیدا خواهد شد. جنگ تغییری ایجاد نخواهد کرد بلکه جان نظامیان را می‌گیرد و فاجعه انسانی را در غزه رقم می‌زند که (رژیم) اسرائیل مسئول آن است و به اسرائیل در دنیا لطمه می‌زند و ما را به پیروزی که وجود ندارد، نزدیک نمی‌کند.

این رسانه با اشاره به کشته شدن اسیران صهیونیست نزد مقاومت به دست نظامیان رژیم اسراییل، آن را لکه ننگی برای این رژیم دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha