۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85349671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: نماز در قله عبادت ها قرار دارد

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه نماز در قله عبادت ها قرار دارد، گفت: وقتی از دنیا می‌رویم و راهی سفر قیامت می‌شویم بهترین توشه راه ما تقوا است و برای رسیدن به آن باید عبادت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در نهمین اجلاس استانی نماز که در سالن همایش‌های شهید امامی استانداری قزوین و با حضور جمعی از مسوولان، اساتید و معلمان استان برگزار شد با تاکید بر آثار و اثرات مهم نماز، اظهارکرد: یکی از مهمترین آثار نمازی که اقامه می‌شود آن است که اختلاس، دزدی، بی‌رحمی از بین می‌رود و عدالت و آبرو حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در جامعه نماز اقامه شود همه مردم در مقابله با مفسدان بزرگ عالم مثل صیهونیست‌ها و آمریکایی‌ها که بدترین مراکز فتنه و فحشا به شمار می روند، بسیج می‌شوند.

آیت‌الله عابدینی موضوع یقین را یکی از آثار نماز دانست که انسان با آن زنده و امیدوار است، خاطرنشان کرد: اثر دیگر نماز نیز آرامش است که همه مردم جهان به دنبال آن هستند اما بعضی‌ها به اشتباه آدرس دیگری را برای کسب آرامش انتخاب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اهمیت نماز در زندگی انسان، یادآور شد: آموزش و پرورش، معلمان، اساتید و خانواده‌ها باید پای کار باشند تا فرزندان، دانش‌آموزان و دانشجویان نمازخوان شوند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اگر مسجدی نزدیک مدرسه قرار دارد، دانش‌آموزان برای انس بیشتر و برای اقامه نماز به مسجد مراجعه کنند، تاکید کرد: از همه مسوولان استان درخواست داریم که برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن نماز یار و یاور یکدیگر باشند.

۱۲۳ مدرسه استان قزوین فاقد نمازخانه است

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: از یک هزار و ۶۰۰ مدرسه فعال استان، ۱۲۳ مدرسه فاقد نماز خانه است و نمازخانه ۲۵۰ مدرسه نیز در دست تعمیر و مرمت قرار دارد.

نقی سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه شورای اداری آموزش و پرورش با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار با موضوع احداث نمازخانه‌ها، اعزام ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی به نماز میعادگاه های نماز جمعه‌ مناطق و برگزاری جشن روزه اولی‌ها برای ۱۸ هزار دانش آموز از جمله اقداماتی هستند است که توسط این اداره کل در سطح استان انجام شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح پیوند مسجد، فعالیت یک هزار و ۱۰۰ امام جماعت فرهنگی و ۴۰۰ امام جماعت روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس و همچنین حضور ۱۲۰ دانش آموز موذن و مکبر در مساجد استان از دیگر فعالیت های به انجام رسیده است.

سیاهکلی مرادی در خصوص تشویق دانش‌آموزان به امر فریضه نماز، تاکید کرد: مراسم های مذهبی باید با وقایع خوش آیندی برای دانش‌آموزان انجام شود و آموزش‌های نماز نیز نباید با جبر و تحمیل صورت بپذیرد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، امامان جماعت استان بایستی همانند یک روان شناس با دانش‌آموزان رفتار کنند و با تشخیص توان و تحمل کودکان در اقامه نماز، در پابرجا شدن این فریضه الهی تلاش کنند.

براساس این گزارش، در پایان این جلسه تعدادی از فعالان حوزه نماز در مساجد، مدارس و دانشگاه ها توسط حاضران تقدیر و تشکر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha