۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85249304
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: رژیم صهیونیستی در حال مرگ تدریجی است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: بررسی اوضاع و تحولات صهیونیست ها نشان می دهد که این رژیم دچار مرگ تدریجی شده و در مسیر نابودی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: رژیم صهیونیستی امروز به خاطر برخی اتفاقات درونی، عصبانی شده و این عصبانیت به قول شهید بهشتی، چاره‌ای جز مرگ ندارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر مرگ تدریجی رژیم صیونیستی تاکید دارند، تصریح کرد: اینکه امروز صهیونیست ها به مرگ نزدیک شده‌اند دلایل بسیاری دارد،‌ ابتدا اینکه مردم مظلوم فلسطین قبلا با سنگ مقابل صهیونیست‌ها می ایستادند اما اکنون جواب صهیونیست ها را با موشک می دهند و گنبد آهنین این رژیم به خاطر نداشتن بازدارندگی ها، به یک طنز تبدیل شده است.

آیت الله عابدینی، دلیل دیگر مرگ تدریجی رژیم صهیونیستی را اتحاد مسسلمان و نفرت مردم جهان علیه آنها دانست و تشریح کرد: امروز در همه کشورهای مسلمان اتحاد جدی علیه صهیونیست ها شکل گرفته که بی نظیر است، علاوه بر این ما شاهد یک نفرت بین المللی علیه این رژیم هستیم که نمونه صادق آن سخنرانی نخست وزیر صهیونیست ها در سازمان ملل متحد برای صندلی‌های خالی بود.

به گفته امام جمعه قزوین، امروز به دلیل اثرگذاری موشک‌های جبهه مقاومت در خاک رژیم صهیونیستی، ما شاهد مهاجرت معکوس صهیونیست های مقیم به کشورهای خارجی هستیم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه جای تعجب است که برخی کشورها مثل عربستان تازه یادشان آمده که باید با این کشور ارتباط برقرار کنند، تاکید کرد: به طور قطع این افراد آخرت خودشان را از دست داده و دنیای خود را نابود خواهند کرد، مهمتر اینکه یک تحلیل گر در این کشورها وجود ندارد که بگوید دنیای امروز و منافع این دنیا بر ضدیت با رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به آغاز از بین رفتن سیطره استکبار جهانی پرداخت و گفت: امروز سالروز حمله نظامی آمریکایی ها به افغانستان در سال ۸۰ است، اگر امریکایی ها عاقل باشند که البته بویی از عقل نبرده اند، باید از این شکست مفتضحانه و از بین رفتن سرمایه مادی و انسانی در تاریخ درس عبرت بگیرند و به شیطنت،‌ تجاوز، قساوت، قتل عام و جنگ و خونریزی پایان دهند.

آیت الله عابدینی همچنین اضافه کرد: امروز در فضای بین المللی کشورهایی مثل آمریکا، فرانسه، انگلیس و اروپایی ها هر روز از سراسر جهان بساطشان جمع می شود و روزی می رسد که مردم جهان روزهای بدون سلطه استکبار را بچشند.

وی یادآور شد: بمباران شیمیایی شهر سومار توسط رژیم بعث عراق که به دستور اربابشان در غرب انجام شد، ننگ بزرگی در طول تاریخ بود که هنوز هم مردم این شهر از این اتفاق رنج می برند، اگرچه بساط این رژیم برچیده شد، اما از خداوند می خواهیم که مسببان این حادثه و این ارازل و اوباش و تروریست های خطرناک را نیز به سزای عملشان برساند.

آیت الله عابدینی به روز ملی روستا و عشایر اشاره کرد و افزود: استان قزوین صدها روستا و تعداد زیادی خانوار عشایری دارد که با همه این فرصت ها و سرمایه‌ها باید به داد آنها برسیم، از دولت انقلابی و مردمی می خواهیم که اوضاع و احوال روستاها را بیشتر مطالعه کند و استفاده از فرصت و ظرفیت های این مناطق را در دستور کار خود قرار دهد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: از آنجایی که شاهدیم که این روزها با شرایطی که در روستاها طوری فراهم آمده که باعث بازگشت روستاییان به محل زندگیشان بازمی گردند، باید کاری کنیم که فرهنگ مصرف گرایی شهری نیز به روستاها منتقل نشود.

آیت الله عابدینی در ادامه به روز جهانی کودک نیز اشاره کرد و یادآور شد: در احادیث و روایت آمده که بچه های خودتان را با سه روحیه بزرگ تربیت کنید، ابتدا اینکه محبت پیغمبر را در دلشان بنشانید، دوم محبت اهل بیت و امیرالمومنین (ع) را درک کنند و سوم اینکه قرآن را تلاوت کنند تا با کلام خداوند انس بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن گرامیداشت روز حافظ، شاعر نامی ایران با بیان بیتی از این شاعر گرانقدر که گفت "منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن، منم که دیده نیالودم به بد دیدن"، خاطرنشان کرد: در احادیث آمده "اگر کسی به تو بدی کرد به او محبت کنید و به روی او نیاورید"، این اخلاق مورد نیاز جامعه امروزی مکا است.

امام جمعه قزوین در پایان از نیروی انتظامی برای برخورد با مجرمان، تبهکاران و ناهنجاری های اجتماعی تشکر کرد و هفته فراجا را نیز به کارکنان آن تبریک گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha