رئیس مجلس عراق: سازمان ملل از توسعه جنگ در منطقه و جهان جلوگیری کند

تهران- ایرنا- رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از سازمان ملل درخواست کرد از دخالت رژیم صهیونیستی و توسعه جنگ در منطقه و جهان جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محسن المندلاوی در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) و نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) که به میزبانی تهران در حال برگزاری است، ضمن تسلیت شهادت شماری از مردم کرمان در حادثه تروریستی اظهار داشت: جلسه امروز نشان دهنده ایستادن در برابر جنایت های ضد بشری صهیونیست ها علیه کودکان و سالمندان فلسطین و تلاش ارتش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن آنها است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید موضع واحدی علیه جنایت صهیونیست ها اتخاد کنیم، اضافه کرد: در همین زمینه قانونی برای پایتختی قدس شریف تصویب کردیم و برای جلوگیری از جرم‌های این رژیم، از اعضای سازمان ملل درخواست داریم با فشار وارده، از دخالت رژیم صهیونیستی و توسعه جنگ در منطقه و جهان جلوگیری کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: ما به عنوان پارلمان های عضو کشورهای اسلامی باید در خصوص جلوگیری از نقض قطعنامه های سازمان ملل تلاش کنیم تا جنگ در غزه پایان یافته و پیش از اینکه منطقه وارد جنگ شود، اقدامات لازم را انجام دهیم. همچنین از پارلمان های کشورهای فلسطینی درخواست داریم برای تبادل اسرا اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) و نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) با شعار «همکاری پارلمان‌ها برای فلسطین» امروز چهارشنبه (۲۰ دی ماه) در هتل آزادی برگزار شده در دو نوبت صبح و عصر به میزبانی تهران ادامه دارد.

نمایندگان مجالس ۲۶ کشور اسلامی و آسیایی از کشورهای فلسطین، لبنان، بحرین، ترکیه، آذربایجان، ساحل عاج، الجزایر، عمان، چین، موریتانی، اندونزی، عراق، سوریه، عربستان، تاجیکستان، کویت، سنگال، مالی، مالزی، بورکینافاسو، تونس، قطر، مغرب، امارات، پاکستان و چاد در سطح رئیس و نایب رئیس پارلمانی مهمان مجلس شورای اسلامی در این اجلاس هستند.

پیش از آغاز اجلاس، مراسم خوشامد گویی و استقبال از رؤسای هیات ها توسط محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد و در ادامه مهمانان حاضر در اجلاس عکس یادگاری گرفتند.

همچنین جمع بندی و تصویب بیانیه‌ پایانی بخش پایانی این اجلاس در نوبت صبح خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha