۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85349721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نایب رئیس مجلس ملی فلسطین: دولت مستقل قدس به زودی تشکیل می‌شود

تهران- ایرنا- نایب رئیس مجلس ملی فلسطین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در صدد تفرقه بین گروه‌های فلسطینی و جدایی کشورهای مسلمان است، گفت: دولت مستقل قدس و حکومت فلسطین دیر یا زود تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، فهمی الزعاریر در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) و نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) که امروز - ۲۰ دی ماه - که به میزبانی تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: تا امروز ۹۶ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به سرزمین های مردم فلسطین و حمله به غزه می گذرد. در این مدت چند تُن مواد منفجره روی مردم ریخته شده و همچنان تجاوز اسراییلی ها در کرانه باختری ‌و قدس ادامه دارد.

وی افزود: این جنایات باعث مفقودالاثری بیش از ۸ هزار نفر، ویران شدن ۶۵ هزار خانه، نابودی واحدهای مسکونی زیادی و زخمی های زیاد و قطع شدن دست و پاهای مردم شده است. همچنین مساجد، کلیساها و زیرساخت‌ها نابود شده و تقریبا یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از غزه مجبور به کوچ شدند.

نایب رئیس مجلس ملی فلسطین با بیان اینکه در این زمان باید در محافل بین المللی از غزه مظلوم و مردم فلسطین در برابر جنایت صهیونیست ها حمایت کرد، گفت: رژیم صهیونیستی بر خلاف مصوبات امت اسلامی، همچنان سبب کشتار مردم بی دفاع می شود و می خواهد مردم فلسطین را از بین ببرد.

الزعاریر بیان داشت: در این فرصت باید برای توقف جنگ اقدامی لازم را انجام داد و کمیته های حقوقی در این خصوص فعال شوند. به ویژه اینکه اموال و سرزمین ها از مردم فلسطین گرفته شده است.

وی تصریح کرد: آنها می خواهند بین گروه های فلسطینی تفرقه ایجاد کنند و تفرقه سبب جدایی کشورهای مسلمان از یکدیگر شود. در حالی که ملت بزرگ ما همچنان فداکاری خواهد کرد و از این موضوع دست نخواهد کشید و دولت مستقل قدس و حکومت فلسطین دیر یا زود تشکیل می شود.

اقدامات برای حل بحران فلسطین عملی باشد

ابراهیم بوغالی رئیس مجلس الجزایر نیز در این نشست گفت: اعضای اتحادیه مجالس اسلامی باید گفت و گوهای خود را افزایش دهند تا به سمت صلح پایدار در منطقه حرکت کنیم. البته اقدامات ما برای حل بحران فلسطین باید به صورت عملی انجام شود تا صلح همیشگی در غزه را شاهد باشیم.

رییس مجلس الجزایر با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر جنگ در غزه متوقف شود، افزود: از همه آزادی‌خواهان و سیاستمداران جهان می‌خواهیم که اقدامات لازم برای محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی انجام دهند.

ابراهیم بوغالی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی جنایات خود را علیه مردم بی دفاع غزه و فلسطین ادامه می‌دهد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی موافقتنامه های بین المللی را نقض کرده و مرتکب جنایات می شود که در این زمان باید همه کشورهای مسلمان و جامعه بین الملل علیه جنایت صهیونیست ها اقدامات لازم را انجام دهند.

ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان خواهان توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستند

قریشی‌ نیاس دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای عضوسازمان همکاری اسلامی نیز گفت: تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطین و مردم غزه یک جنگ تمام عیار است که سبب کشته شدن زنان، کودکان و دستگیری آنها در سرزمین های پدریشان شده است.

وی افزود: آرمان فلسطین در شرایط سختی قرار دارد و هدف از تجاوز کنونی، آواره کردن ملت فلسطین و کوچ اجباری آن ها است.

دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی با بیان اینکه در این شرایط طبق تکلیف شرعی و تاکیدات پیامبر اسلام، کمک به مظلوم وظیفه همه کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: کمک به ساکنان غزه یک وظیفه دینی و اخلاقی است و ملت های مسلمان و غیر مسلمان در سراسر جهان خواهان توقف جنایت های انجام شده علیه مردم فلسطین در غزه هستند و امید است تصمیمات سرنوشت ساز در این اجلاس مصوب شود.

به گزارش ایرنا، پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) و نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) با شعار «همکاری پارلمان‌ها برای فلسطین» امروز چهارشنبه (۲۰ دی ماه) در هتل آزادی برگزار شده در دو نوبت صبح و عصر به میزبانی تهران ادامه دارد.

نمایندگان مجالس ۲۶ کشور اسلامی و آسیایی از کشورهای فلسطین، لبنان، بحرین، ترکیه، آذربایجان، ساحل عاج، الجزایر، عمان، چین، موریتانی، اندونزی، عراق، سوریه، عربستان، تاجیکستان، کویت، سنگال، مالی، مالزی، بورکینافاسو، تونس، قطر، مغرب، امارات، پاکستان و چاد در سطح رئیس و نایب رئیس پارلمانی مهمان مجلس شورای اسلامی در این اجلاس هستند.

پیش از آغاز اجلاس، مراسم خوشامد گویی و استقبال از رؤسای هیات ها توسط محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد و در ادامه مهمانان حاضر در اجلاس عکس یادگاری گرفتند.

همچنین جمع بندی و تصویب بیانیه‌ پایانی بخش پایانی این اجلاس در نوبت صبح خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha