اجلاس جهانی امنیت بهداشت با حضور نماینده ایران در پاکستان گشایش یافت

اسلام‌آباد - ایرنا - اجلاس جهانی امنیت بهداشت با حضور هیات‌هایی از کشورهای مختلف، نمایندگان سازمان‌های بین المللی و همچنین نماینده جمهوری اسلامی ایران به میزبانی دولت پاکستان امروز در اسلام‌آباد گشایش یافت.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، مراسم افتتاحیه اجلاس بین المللی دو روزه امنیت بهداشت ظهر امروز با سخنرانی انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت پاکستان آغاز بکار کرد. وزیر امور خارجه، روسای نمایندگی‌های سازمان ملل به همراه هیات‌هایی از کشورهای مختلف نیز در این مراسم حضور داشتند.

دکتر حبیب غزنوی ریس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی زاهدان به دعوت وزارت بهداشت پاکستان و به نمایندگی از وزیر بهداشت ایران در اجلاس جهانی امنیت بهداشت حضور دارد.

اجلاس جهانی امنیت بهداشت با حضور نماینده ایران در پاکستان گشایش یافت


ندیم جان وزیر بهداشت پاکستان طی پیامی اعلام کرد که هدف از این اجلاس، هموار کردن راه برای سیستم‌های قوی بهداشت عمومی و انعطاف‌پذیر در سراسر جهان است که می‌توانند از تهدیدات بیماری‌های عفونی و همه‌گیری پیشگیری، شناسایی و پاسخ دهند.

وی افزود: این رویداد تاریخی نقطه عطفی در مشارکت جهانی در تقویت حوزه بهداشت و سلامت خواهد بود و در نشست اختتامیه منشور امنیت جهانی بهداشت در قالب بیانیه اسلام‌آباد توسط هیات‌های حاضر امضا می‌شود.

پاکستان رئیس فعلی کنفرانس جهانی امنیت بهداشت GHSA است.

اواسط مهرماه امسال «ندیم جان» وزیر بهداشت پاکستان و «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در حاشیه ﻫﻔﺘﺎﺩﻣﯿﻦ ﻧﺸﺴﺖ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ‌ﺍﯼ ﺩﻓﺘﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ ﺷﺮﻗﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻗﺎﻫﺮﻩ پایتخت ﻣﺼﺮ دیدار کردند.

طرفین توافق کردند تا تلاش های مشترکی برای تضمین مراقبت های بهداشتی بهتر از طریق اتخاذ بهترین شیوه ها در هر دو کشور انجام شود.

آنان همچنین بر همکاری نزدیک برای پیشگیری از بیماری‌های همه‌گیر از جمله تب دنگی و تقویت امنیت بهداشتی در مرزهای مشترک تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha