۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85349962
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

امام خمینی احیاکننده سنت پیامبر اسلام در جهان معاصر است

گرگان- ایرنا- رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امام راحل با پرچمداری مبارزه با طاغوت و استقرار حکومت اسلامی، سنت پیامبر اسلام و فرامین معصومین را در بستر اجرایی جامعه به عنوان بخشی از تمدن بزرگ اسلامی احیا و اجرا کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی روز چهارشنبه در آیین پایانی نخستین همایش ملی «نقش مذاهب در بازآفرینی تمدن اسلامی» در گرگان، اظهار کرد: کمک به مردم مظلوم غزه نیز برگرفته از همین حرکت امام راحل در احیای تمدن اسلامی است.

وی ادامه داد: حکومت اسلامی بدون ولایت فقیه نمی‌تواند باشد و باید از آن اطاعت کنیم تا در برابر ظلم دشمنان به پیروزی برسیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در شرایط موجود حکومت اسلام بدون ولایت امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: اگر جهان اسلام از این عقیده استوار و متکی به اندیشه های پیامبر پیروزی کند بدون تردید در همه عرصه‌ها به خصوص ایستادگی مقابل زورگویان و مستکبرین پیروز خواهد شد.

خاموشی همچنین بر لزوم بازخوانی اندیشه‌های حضرت امام (ره) پیرامون انقلاب اسلامی و تمدن نوین تاکید کرد.

همایش ملی «نقش مذاهب در بازآفرینی تمدن اسلامی» روز گذشته در گرگان آغاز به کار کرد.

در این همایش ۲ روزه که مهم ترین اهداف آن تحقق بخشیدن منویات رهبر معظم انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی بوده، ۵۰ اندیشمند و شخصیت‌ برجسته و علمی مذاهب امامیه، حنفی و شافعی از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، تهران، قم و مازندران و علمای شیعه و سنی استان گلستان شرکت داشتند.

برگزاری این همایش ملی با همکاری دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، موسسه مذاهب اسلامی قم، استانداری گلستان، مرکز اسلامی استان، جامعه المصطفی العالمیه، حوزه علمیه برادران و خواهران، مرکز تخصصی حضرت ولیعصر (عج)، مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) گرگان و دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی واحد گنبدکاووس، انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha