یعقوب لیث اولین شهریار ایران زمین و احیا کننده زبان فارسی است

زاهدان- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از بزرگترین مفاخر استان شخصیت یعقوب لیث است که به عنوان اولین شهریار ایران زمین و احیا کننده زبان فارسی شناخته می‌شود.

علی سرگزی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از پوستر کنگره ملی یعقوب لیث در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل استان‌ها بزرگداشت مفاخر و اسطوره‌های آن استان است.
وی بیان کرد: این کنگره در سال‌های قبل یکی از دغدغه‌های بزرگان استان بوده و این موضوع امسال به طور جدی مورد مطالبه و پیگیری از سوی مسوولان قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به رونمایی از پوستر کنگره یعقوب لیث خاطرنشان کرد: این مراسم ۲۸ دی ماه به عنوان اولین کنگره یعقوب لیث در منطقه سیستان برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: ۲۶ بهمن ماه کنگره ملی را در ایرانشهر در حوزه تجلیل از مفاخر جنوب سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و این سلسله برنامه‌ها امسال و سال آینده باید بتواند عقب ماندگی تاریخی استان را در این زمینه برطرف کند تا شاهد ارتقای هرچه بیشتر این حوزه در سطح سیستان و بلوچستان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha