۴۹۶ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور در دانشگاه بجنورد جذب شد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه بجنورد گفت: یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهور به استان مصوب شده بود که تاکنون ۴۹۶ میلیارد ریال از آن برای تکمیل طرح‌های آموزشی، ورزشی و رفاهی در این مرکز آموزش عالی جذب شد. 

محمد شیخ زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اعتبارات سفر استانی برای تکمیل دانشکده های فنی و مهندسی، علوم پایه و پتروشیمی، آزمایشگاه، استخر و تکمیل سایر طرح‌های نیمه تمام در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای تکمیل دانشکده فنی و مهندسی، پتروشیمی و علوم پایه ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود که در مرحله نخست ۳۵۸ میلیارد ریال آن جذب شده است.

شیخ زاده خاطرنشان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل و تجهیز مراکز نوآوری دانش بنیان دانشگاه بجنورد اختصاص یافت که از این میزان تاکنون ۳۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.

رییس دانشگاه بجنورد گفت: برای تکمیل استخر این دانشگاه ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که از این میزان ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، ۱۵۰ میلیارد ریال نیز سهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۵۰ میلیارد ریال نیز سهم وزارت نفت است.

به گفته شیخ زاده؛ تاکنون از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه ۵۶ میلیارد ریال و از محل اعتبارات وزارت نفت ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.

وی یادآور شد: همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه استان از محل وزارت نفت ابلاغ گردید که پیگیری های لازم برای خرید تجهیزات و جذب بخشی از اعتبارات صورت گرفته است.

شیخ زاده نیاز در خصوص ساخت خوابگاه های متاهلی گفت: برای این مرکز آموزش عالی ساخت ۳۰ واحد متاهلی با زیر بنای ۳۰ تا ۵۰ متری در نظر گرفته شده است که نقشه ها و برآورد اجرای کار به مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال (براساس برآورد سال ۱۴۰۲) با هماهنگی اداره کل نظارت بر طرح های عمرانی تهیه شده است.

دانشگاه بجنورد، یکسال پس از تاسیس استان خراسان شمالی در سال ۱۳۸۴ با پذیرش دانشجو در ۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی پا گرفت که اکنون شمار رشته‌های آن به ۸۰ رشته در مقاطع مختلف رسیده است.

این دانشگاه هم اکنون حدود پنج هزار دانشجو دارد که در رشته های مختلف و در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده های فنی و مهندسی، هنر، علوم انسانی، علوم پایه و دانشکده کشاورزی شیروان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha