۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85350193
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس در گیلان ۲۷ نامزد وجود دارد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به تایید صلاحیت ۳۵۸ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گفت: هیات اجرایی و نظارت در تایید صلاحیت داوطلبان دقت لازم را به کار بردند و با توجه به تعداد تایید صلاحیت شدگان در هیات نظارت به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس در استان ۲۷ نفر امکان رقابت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر روز چهارشنبه در نشست توجیهی - آموزشی اعضای هیات های اجرایی انتخابات استان گیلان در استانداری اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی برگرفته از اراده مردم است و نمایندگانی در تراز انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بدان راه یابند.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به چهار راهبرد و مولفه مهم و مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب در انتخابات اعم از سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت خاطر نشان کرد: باید با توجه به این چهار راهبرد زمینه حضور پرشور مردم را در انتخابات فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه صیانت از آرای مردم به طور جدی مورد تاکیداست، عنوان کرد: عوامل اجرایی باید با تمهیدات لازم در ستادهای انتخاباتی برای صیانت از آرای مردم بکوشند.

وی در ادامه با تاکید بر توجه جدی بر رعایت عدالت و بی طرفی در انتخابات اضافه کرد: عوامل اجرایی انتخابات بازوان بسیار قوی برای وزارت کشور و اجرای دقیق انتخابات هستند که باید به این موارد توجه کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه باید زمینه را برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم کرد گفت: دشمن همواره برای دلسردی مردم و ناامیدی آنان تلاش می‌کند و عده ای هم با دامن زدن به برخی مسایل در زمین دشمن بازی می‌کنند اما مردم هوشیارند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات تضمین کننده آینده کشور و اقتدار نظام است اضافه کرد: مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه های انتخابات حضور یافته اند و همیشه پیروز میدان بوده و دشمنان مایوس و ناامید شده اند و اینبار هم همینگونه خواهدشد.

استاندار گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات در تبلیغات نباید یکدیگر را تخریب کنند، اظهار کرد: آنان باید داشته ها و برنامه های خود را برای مردم تبیین کند و از تخریب دیگران پرهیز نمایند ضمن آنکه نباید عملکرد دولت را مصادره یا نظام و دولت را تضعیف کنند، اینها از جمله مواردی است که باید در حوزه های انتخاباتی مورد رصد قرار گیرد.

استاندار گیلان صبح امروز در نشست تخصصی ستاد انتخابات گیلان گفته بود: رعایت اصل قانون بی‌طرفی مدیران و مجریان انتخابات نوعی تکلیف است و باید با دقت تمام رعایت شود و موضوع عدم ورود هیات‌های اجرایی و مدیران له یا علیه نامزدها و محوریت مشارکت حداکثری در انتخابات ملاک عمل قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

استاندار گیلان: رعایت اصل بی‌طرفی مجریان انتخابات، تکلیف است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha