اجرا طرح کلید به زمین در بافت فرسوده شهری آذربایجان‌غربی آغاز شد

ارومیه - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان وزارت مسکن، ‌راه و شهرسازی با تاکید بر آغاز طرح کلید به زمین یا واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری استان آذربایجان‌غربی، مجوز آن را صادر کرد.  

به گزارش ایرنا، هادی عباسی عصر چهارشنبه در شورای مسکن آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در بافت‌های فرسوده این استان طرح کلید به زمین یا واحد مسکونی با اختصاص زمین در ازای تحویل املاک فرسوده به دولت از مطالبات اصلی ساکنین در این مناطق است.

وی افزود: از امروز باید این طرح در سراسر آذربایجان‌غربی با محوریت شهرستان ارومیه آغاز می‌شود.

عباسی با اشاره به شرایط این طرح گفت: در طرح معاوضه خانه فرسوده با واحد مسکونی نوساز یا کلید به زمین، ساکنان واحدهای واقع در بافت فرسوده می‌توانند خانه خود را با ۴۰ درصد تخفیف با یک واحد نوساز یا یک قطعه زمین دولتی معاوضه کند.

وی اضافه کرد: در این طرح با واگذاری یک زمین داخل محدوده به فرد واجد شرایط جهت ساخت واحد مسکونی تسهیلات پنج میلیارد و پانصد میلیون ریال تا هشت میلیارد و پانصد میلیون ریال به صورت ۱۲ ساله همراه با یکسال تنفس پرداخت می‌شود.

اجرا طرح کلید به زمین در بافت فرسوده شهری آذربایجان‌غربی آغاز شد


عباسی در خصوص نهضت ملی مسکن نیز افزود: تسهیلات نهضت ملی مسکن برای احداث واحدهای مسکونی در زمین‌های جدید واگذار شده اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: دولت برای اتمام و تحویل پروژه‌های مساکن مهر به تعداد ۶۳۶ واحد با همکاری در تکمیل عملیات‌های محوطه سازی و تخصیص اعتبار جهت رفع نواقص این پروژه‌ها انجام می‌دهد.

به گزارش ایرنا، د ر طرح کلید به زمین، فرد واحد شرایط پس از تحویل واحد مسکونی خود با ۴۰ درصد تخفیف کلید یک واحد مسکونی نوساز یا زمین را دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha