۲۰ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۵۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85350447
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشدید حملات علیه نامزدهای انتخاباتی در پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- درحالیکه تنها یک ماه مانده تا زمان برگزاری انتخابات عمومی پاکستان، خشونت‌های مسلحانه در این کشور شدت یافته است و در تازه‌ترین این حوادث ۲ نامزد انتخاباتی به ترتیب در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان کشته و زخمی شدند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، پلیس در منطقه وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور اعلام کرد که ملک کلیم اله داور یک نامزد مستقل انتخاباتی در شهر میرانشاه درپی حمله مهاجمان ناشناس کشته شد، همچنین ۲ نفر از همراهان این نامزد انتخاباتی نیز در این حمله جان باختند.

پلیس همچنین در ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان اعلام کرد که میر اسلم بلیدی عضو سابق مجلس سنا و نامزد انتخاباتی از حزب مسلم لیگ نواز در شهر تربت هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

اواخر ماه دسامبر نیز یک نامزد مستقل انتخاباتی در شهر سرگودا واقع در ایالت پنجاب پاکستان توسط مهاجمان ناشناس کشته شد.

حملات مسلحانه علیه چهره‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی در پاکستان درحالی شدت گرفته که این کشور تا ۲۹ روز دیگر شاهد برگزاری انتخابات عمومی خواهد بود، روندی که تهدیدهای فزاینده تروریستی بر آن سایه افکنده است. طی هفته‌های اخیر حمله عناصر تروریستی به نیروهای امنیتی در ایالت خشونت زده خیبرپختونخوا نیز افزایش یافته است.

انتخابات آتی پاکستان روز ۸ فوریه ۲۰۲۳ مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این انتخابات رای‌گیری برای مجلس ملی و ۴ مجلس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان را شامل می‌شود.

در عین حال هفته گذشته برخی از نمایندگان مجلس سنای پاکستان قطعنامه‌ای برای تعویق در زمان برگزاری انتخابات آتی تصویب کردند که با مخالفت شدید احزاب پاکستانی از جمله مسلم لیگ نواز و حزب مردم روبرو شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha