اعتدالگرایان خراسان رضوی با فهرست کاملی از نامزدها در انتخابات مجلس حضور خواهند داشت

مشهد- ایرنا- دبیر جبهه اعتدال شرق کشور گفت: اعتدالگرایان تا ۲۰ روز دیگر فهرست و لیست کاملی از ۱۸ نامزد برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی منتشر می‌کنند.

محمد حسن ساقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: جلساتی گذاشته ایم و به سراغ عقلا و متخصصان که همان جریان اعتدال هستند، رفته ایم و نشست های مشترکی نیز با اصولگرایان واصلاح طلبان استان برای تکمیل این فهرست خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای اینکه رقابت خوبی را در انتخابات شاهد باشیم باید به دنبال این باشیم تا افراد خوشنام، متخصص، شناخته شده برای مردم و با سابقه کار اجرایی و یا افرادی که حداقل یک دوره در مجلس حضور داشته باشند را در گردونه انتخابات وارد کنیم.

دبیر جمعیت دفاع از نظم و قانون در خراسان رضوی گفت: اگر کشور به این شکل اداره شود که کسانی به عنوان نامزد انتخابات از یک جریان خاص تعیین و به جامعه معرفی شوند، اتفاق خوبی روی نخواهد داد.

ساقی افزود: با حضور متکثر جریانها شاهد افزایش درصد بالایی از مردم در انتخابات خواهیم بود.

وی، جبهه اعتدال شرق کشور را پیرو دیدگاه های مرحوم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی دانست و ادامه داد: در مشهد از سایر احزاب به ویژه اصولگرایان توقع داریم مانع یک حرکت تکراری در این دوره از انتخابات مجلس شوند چون این شهر بزرگ به تحول در همه حوزه های محلی نیاز دارد.

ساقی افزود: نماینده های فعلی مشهد برای این کلانشهر فکر نکردند و برای کشور فکر کرده و کار سیاسی کردند.

وی اضافه کرد: جبهه اعتدال شرق کشور متشکل از جریانات و چهره های اعتدال گرا در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی است و با حزب "اعتدال و توسعه" نیز هماهنگی هایی دارد و در مجموع با همفکری در خصوص انتخابات وارد عمل شده است.

به گزارش ایرنا، مطابق اعلام هیات نظارت خراسان رضوی به صورت تقریبی اصلاح طلبان حدود ۲۰ درصد ثبت نام شدگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشکیل داده اند و بقیه ثبت نام شدگان از نیروهای اصولگرا، اعتدالی و افراد منفرد و مستقل هستند.

مردم خراسان رضوی از ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی می‌کنند که در این میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است، حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی و حوزه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه نیز دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس است و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار و تبلیغات از دوم اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha