۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85350650
T T
۲۸ نفر

برچسب‌ها

۲۰ نفر با گروه خونی نادر در اصفهان شناسایی شده‌اند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: ۲۰ نفر شامل ۱۱ زن و ۹ مرد با گروه خونی نادر و متفاوت از سایر افراد از ابتدای تشکیل این سازمان در استان تاکُنون شناسایی شده اند.

کیان دِهراب‌پور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه ۹ نفر از این افراد دارای گروه خونی « O بمبئی » هستند، اضافه کرد: پنج نفر آنها مرد و چهار نفر زن هستند که هفت نفر از آنها امکان اهدای خون دارند.

دهراب‌پور اظهار کرد: پنج نفر از افراد شناسایی شده شامل چهار مرد و یک زن نیز دارای گروه خونی «دافی نول» هستند و سه نفر از آنها می توانند خون اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: چهار نفر دیگر نیز گروه خونی «کید نول» دارند که همگی زن و ۲ نفر از آنها قادر به اهدای خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: ۲ زن دیگر به غیر از موارد مذکور نیز با ترکیب گروه‌های فرعی متفرقه از گروه‌های خونی نادر محسوب می‌شوند که یک نفر آنها فوت کرده است.

دهراب‌پور افزود: گروه‌های خونی نادر فقط یک مورد مشابه گروه خونی در جمعیت هزار تا پنج هزار نفر دارند و گروه‌های خونی بسیار نادر نیز یک نفر در جمعیت بیش از پنج هزار نفر هستند.

وی خاطر نشان کرد: ایران یکی از ۲۷ کشوری است که سازمان انتقال خون آن در شبکه جهانی خون‌های نادر فعالیت دارد و تاکنون بیش از ۳۶۰ گروه خونی نادر و بیش از ۱۰۰ گروه خونی بسیار نادر در دنیا تشخیص داده شده است.

به گزارش ایرنا، ۲۱ دی به‌عنوان «روز گروه‌های خونی نادر» نامگذاری شده است؛ این تاریخ، سالروز تولد نخستین کسی است که در کشورمان به‌عنوان دارنده گروه خونی نادر شناسایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha