اولین یادواره شهدای روحانی کهگیلویه بزرگ+ فیلم

یاسوج - ایرنا - اولین یادواره روحانی ۱۵ شهید شهرستانهای کهگیلویه، لنده، چرام و بهمیی با حضور سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در گلزار شهدای دهدشت مرکز کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: جهاد و شهادت فرهنگی ریشه‌ دار و آرمانی روحانیت بوده و روحانیت عامل و مبین فرهنگ جهاد و شهادت هستند.
سسد جواد هاشمی به نقش روحانیت در عرصه های سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: روحانیت عنصر اصلی مولد فرهنگ در جامعه و معتمد دینی، حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده و به عنوان متولی اصلی روشنگر و هدایتگر جامعه هستند.
وی با بیان اینکه، علما و روحانیت همیشه در همه سختی‌ها در کنار مردم و همراه مردم بودند، تصریح کرد: روحانیت از ابتدای جامعه بشریت تاکنون نقش هادی و مرشد را بر عهده داشتند.
هاشمی خاطرنشان کرد: روحانیت مفسر آموزه‌های قرآن، ارزش های دین، توسعه علم و اخلاق و تبیین کننده اسرار حیات طیبه هستند و دین اسلام را قرن ها جاری کرده‌اند.
معاون فرهنگی اجتماعی استانداری بیان کرد که روحانیت در ساری و جاری کردن احکام اسلام زیباترین نقش جاودانه را در طول تاریخ حیات اسلام ایفا کرده اند.
هاشمی عنوان کرد: جامعه روحانیت در قبل، حین و بعد از انقلاب اسلامی نقش ارزنده ای در هدایت جامعه اسلامی در مقابل استکبار جهانی داشته و همواره در این راه برای احیاء اسلام پیشواز بودند و شهدای زیادی تقدیم کردند.
وی بیان کرد: زمانی امام خمینی (ره) ندای خود را بلند کردند، روحانیت به این ندای امام پاسخ دادند و شهدای زیادی هم در زندان سفاک رژیم پهلوی تقدیم شد و در جنگ هشت ساله دفاع مقدس باز هم روحانیت در کنار مردم جان خود را فدا کردند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ابراز داشت: این یادواره یکی از برنامه‌ های مهمی است که در آستانه کنگره عظیم و ملی شهدا که بنا است در استان برگزار شود، تهیه و تدارک دیده شده است.

هاشمی اظهار داشت: کنگره ملی شهدای استان سال آینده برگزار می‌شود و برنامه‌های مختلفی در همین راستا در دست اجرا است.
نماینده مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری هم در این آیین اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ رمز احیای دین و مردان ایمان و عمل بوده اند.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی با بیان اینکه آنان که دین را آموختند و آن را در جامعه جاری کردند، مردان علم و ایمان بودند گفت: کسانی که عالم اند و عامل این ها رفعت های خداوند را خواهند دید.
ملک حسینی با بیان اینکه این رفعت ها گاه جهاد و مقاومت و گاه ایثار و شهادت است، این ها منزلت های آنها است، گفت: عالمان هدایتگران تاریخ بودند می‌آموختند و آموزش می‌دادند.
وی تمام قوم لر را شیعه دانست و افزود: رمز این قوم همیشه روحانیت سادات و سادات روحانی بود و نقش روحانیت در تشیع استان انکار ناپذیر است.
ملک حسینی به جایگاه بزرگی حقیقی روحانیت در نگاه مردم اشاره کرد و گفت در نگاه ها آنچنان بزرگ بودند که مردم باور داشتند شان دین با تکیه بر آنها مستحکم است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به نقش روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ همیشه مرد میدان بودند، جنگیدند و کشته شدند و ضروری است که یاد تمام حماسه آفرینان را گرامیداشت.
وی با بیان اینکه یادواره ها باید راهوارهای شهیدان باشند، افزود: باید در مسیر تعیین شده گام گذاشت تا به مقصد رسید.
ملک حسینی با بیان اینکه شهدا به مسئولان می‌گویند خون دادیم برای نظام باید خدمت کنید، افزود: شرم کنید اگر خدمت نمی‌کنید به جامعه ای که وظیفه خدمت به آنها دارید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha