۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85350908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سلاجقه: یک میلیارد دلار در بخش محیط زیست منطقه ویژه پارس سرمایه‌گذاری شد

بوشهر-ایرنا- رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون یک میلیارد دلار در بخش محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سرمایه گذاری شده که الگویی به عنوان کار زیربنایی به شمار می آید تا سوخت مشعل‌ها کاهش پیدا کند.

" علی سلاجقه " روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در عسلویه استان بوشهر افزود: طرح های توسعه عمرانی و اقتصادی خسارت بار در زمینه آب، خاک و جو است و ضمن تحت تاثیرقراردادن پوشش گیاهی وجانوری، سلامت انسان را با مشکل روبرو می کند.

وی بیان کرد: این توسعه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز انجام شده و مسئولان مجموعه اقتصادی کشور با یک افق مناسب طراحی شده گام‌های بسیار اساسی و موثری برای جبران و کاهش خسارت ها برداشته اند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در منطقه پارس جنوبی دریا تحت تاثیر قرار گرفته و با ورود پساب‌ها آلوده می‌شود .

سلاجقه ادامه داد: همچنین نزدیک به ۱۲۵ فلر در منطقه عسلویه در حال سوختن و گاز به عنوان سرمایه‌ اساسی کشور در حال از بین رفتن است.

وی اضافه کرد: مشعل‌ها در صنایع پتروپالایشی یک ظرفیت اصلی هستند و در برخی مکان ها قابل حذف نبوده اما امکان کاهش آنها وجود دارد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در این منطقه این گام ها در حال انجام بوده و در دولت سیزدهم اتفاق بسیار خوبی در این حوزه در حال رخ دادن است.

وی یادآور شد: مردم منطقه انتظار دارند از مواهب الهی برخوردار شوند که چند کار خوب اینجا انجام شده است.

سلاجقه با بیان این که عملیات اجرایی چند تصفیه خانه پیشرفته و مجهز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شده گفت: یک تصفیه خانه مرکزی نیز در این منطقه در حال راه اندازی است که روزانه ۱۷ هزار مترمکعب پالایش می‌کند تا به مصرف فضای سبز برسد.

وی افزود: در زمینه خاموش کردن فلرها نیز اقدام خوبی شکل گرفته که انتظار می‌رود با یک تقویم زمانی مناسب، اعتبارات اختصاص یابد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد:همت موجود منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یک الگوی بین المللی صنعت و محیط زیست  به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha