۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85351070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معرفی ۱۰ طرح برتر محیط زیستی شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

بوشهر-ایرنا - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: ۱۰ طرح برتر محیط زیستی شرکت‌های پتروشیمی در این منطقه معرفی و در آیینی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست از مجریان آن‌ها تجلیل شد.

"سخاوت اسدی " روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و رویکرد دولت ، عمده شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طرح‌های زیست محیطی دارند.

وی افزود: برای کاهش فلرینگ پالایشگاه‌های ۱۳ گانه پارس جنوبی طرح های زیست محیطی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار در حال اجرا است که بخش قابل توجهی از آن تا پایان سال ۱۴۰۳ به نتیجه رسیده و میزان فلرینگ منطقه به نصف کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: همچنین باتوجه به برگزاری مزایده و انعقاد قرارداد طرح جمع آوری مابقی فلرها ، پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۵ بهره‌برداری شود .

اسدی ادامه داد: همچنین ۲ تصفیه خانه متمرکز در شهرستان‌های کنگان و عسلویه احداث خواهد شد تا با جمع آوری پساب صنعتی پالایشگاه‌ها از ورود آب و پساب آلوده به دریا جلوگیری شود.

وی افزود: در قالب تفاهم نامه ای مرکز پایش زیست محیطی منطقه پارس جنوبی با کمک سازمان حفاظت محیط محیط زیست احداث خواهد شد.

اسدی اظهار کرد: همچنین علاوه بر تلاش برای احیا جنگل حرا ، وضعیت آب، خاک و دریا توسط پژوهشگاه وزارت نفت به طور مستمر پایش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha